אופטימיות גבוהה בקרב מנכ”לים ומנהלי השיווק במשק

61% מעריכים שצפויה צמיחה מואצת במהלך ‏2004-2005 ; 30% מעריכים שהאינטרנט מהווה אפיק פרסום צומח ואפקטיבי


00:00 ,23.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
61% מעריכים שצפויה צמיחה מואצת במהלך ‏2004-2005 ; 30% מעריכים שהאינטרנט מהווה אפיק פרסום צומח ואפקטיבי

61% מנכ”לים ומנהלי השיווק הבכירים במשק מעריכם שצפויה צמיחה מואצת בכלכלה המקומית במהלך 2004-2005, כך עולה מסקר שערכו איגוד לשכות המסחר ושלוחת אוניברסיטת דרבי בקרב 268 מנכ”לים ומנהלי שיווק מהמובילים במשק.

השאלונים בנושא חולקו למנכ”לים ומנהלי השיווק שהשתתפו בועידת השיווק השנתית השלישית לישראל בניהולו האקדמי של הפורום הישראלי לשיווק מיסודם של איגוד לשכות המסחר ושלוחת אוניברסיטת דרבי ונכחו בה 517 מנכ”לים ומנהלי שיווק מתוכם ענו על השאלונים 268 מנהלים.

על השאלה –בהשוואה למצב של ארגונך לפני חצי שנה איך היית מגדיר היום את הסביבה השיווקית-עיסקית שלך? ענו 61% מהמנהלים (165) כי הסביבה כיום יותר טובה מלפני חצי שנה. 37% ענו כי הסביבה השיווקית –עיסקית בשתי התקופות זהה ו- 2% אמרו כי המצב כיום הרבה יותר טוב מלפני חצי שנה.
על השאלה האם הנך חרד כיום, יותר או פחות מבעבר להישרדות העסק שלך (או העסק בו הנך מועסק) ענו 73% מנכ”לים ומנהלי השיווק (196 נשאלים) כי הם אופטימיים ואינם חרדים כבעבר.

המנכ”לים ומנהלי השיווק נדרשו להתייחס גם לנושאי הפרסום והשיווק האפקטיביים, לדעתם, במהלך השנה הקרובה. פרסום בעיתונות זכה לדרוג מועדף מצד 37% מהנשאלים (99 נשאלים) , 30% העדיפו את הפרסום באינטרנט וטענו שיש לו אפקטיביות טובה וקהל יעד צומח, 28% טענו שיחסי הציבור עדיפים בעיניהם כמקדמי שיווק אפקטיביים. רק 9% ראו בטלמרקטינג ובאנשי מכירות את אמצעי השיווק האפקטיביים לצורכי קידום המכירות שלהם.

יצוין כי בהשוואה לשאלונים קודמים נמצא גידול משמעותי בשימוש באינטרנט כאמצעי שיווק ופרסום.

דר' צבי גנור, מומחה לשיווק מטעם שלוחת אוניברסיטת דרבי , ציין שהגידול בציפיות לשימוש באינטרנט מהווה שינוי מהותי בתפיסת אמצעי השיווק אצל מנכ”לים ומנהלי השיווק בארץ, בהשוואה לשנים קודמות בהן האינטרנט לא זכה להתייחסות גבוהה.