אולמרט : תיאום פעולות קידום הסחר בין המשרדים יביא להשגת יעדים כלכליים

אולמרט הנחה לאחרונה על הקמת ועדה בינמשרדית אשר תבחן את מכלול המשאבים בין המשרדים הכלכליים לרבות פריסת נספחויות מסחריות בראש הועדה עומד מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור


00:00 ,15.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט הנחה לאחרונה על הקמת ועדה בינמשרדית אשר תבחן את מכלול המשאבים בין המשרדים הכלכליים לרבות פריסת נספחויות מסחריות
 
בראש הועדה עומד מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור

 
מ"מ רוה"מ ושר האוצר והתמ"ת, אהוד אולמרט הנחה לאחרונה על הקמת ועדה בינמשרדית אשר תבחן את מכלול המשאבים העומדים לרשות המשרדים הכלכליים בתחום קידום הסחר לרבות לפריסת נספחויות מסחריות והדרך המומלצת לשיתוף פעולה בין משרדי התמ"ת, החוץ, האוצר, התיירות והחקלאות, בכל הקשור למערך הנציגים הכלכליים בחו"ל.
 
השר אולמרט אומר כי תיאום פעולות קידום הסחר בין המשרדים תביא להשגת  יעדים כלכליים בדרכים אפקטיביות ואיכותיות יותר  באמצעות גיבוש מסגרת פעילות כלכלית מתואמת ומכוונת סדרי עדיפויות.
 
בראש הועדה עומד מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור וחברים בה משרדי האוצר, תיירות, חקלאות, חוץ ומכון היצוא.
 
השר אולמרט מציין כי הוא רואה ביצוא מנוע צמיחה מרכזי להעצמת המשק הישראלי. "אין עוררין כי הגדלת היצוא של ישראל תגרור גידול בביקושים וביצור ובכך תקטין את האבטלה מחד ותגביר את כושר עמידתו של המשק בשווקים הגלובליים מנגד". עוד מציין השר אולמרט כי לפחות מספר גופים ממשלתיים ונתמכים פועלים לעידוד היצוא, דבר המהווה העדר ראיה אינטגרטיבית ואי מיצוי פוטנציאל הצמיחה של המשק.
 
מנכ"ל התמ"ת רענן דינור , מציין כי כבר כיום מתבצע שת"פ נרחב בין נציגויות משרדי התמ"ת, חקלאות תיירות וחוץ, והביא לדוגמא, את שת"פ בין משרד התמ"ת ומשרד התיירות, כאשר לפי הסכם עם משרד התיירות, חמשת נציגי משרד התמ"ת ברוסיה, ברזיל, הודו, יפן ומקסיקו גם משרתים את משרד התיירות או השת"פ בין משרד התמ"ת למשרד החוץ בשנגחאי בבומבי ובמקומות אחרים..
 
מנכ"ל התמ"ת קיים השבוע את הישיבה הראשונה של הועדה לבחינת הערכות ותיאום משאבים בין המשרדים הכלכליים ופריסת נספחויות מסחריות במטרה ליצור שיתוף פעולה מוגבר ומערך נציגים מתואם עבור היצואן הישראלי.