אולמרט קיים פגישות עם נשיא ארגנטינה, שר הפנים ושר התקשורת

אולמרט ביקש את תמיכתה של ארגנטינה בכניסה של גוש המרקוסור למו"מ עם ישראל על הסכם אזור סחר חופשי; שר התקשורת הארגנטינאי הבטיח כי ידאג לשילובן של חברות ישראליות בפרוייקטי תשתית בתחום התקשורת המתבצעים באנרגנטינה


00:00 ,09.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט ביקש את תמיכתה של ארגנטינה בכניסה של גוש המרקוסור למו"מ עם ישראל על הסכם אזור סחר חופשי; שר התקשורת הארגנטינאי הבטיח כי ידאג לשילובן של חברות ישראליות בפרוייקטי תשתית בתחום התקשורת המתבצעים באנרגנטינה; סוכם כי משלחת מומחים מלשכת המדען הראשי תגיע לארגנטינה ותציע דרכים בהן תוכל ארגנטינה לקדם את תעשיות ההייטק שלה וללמוד מישראל על הקמת חממות טכנולוגיות
 
מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש אתמול עם נשיא ארגנטינה נסטור קירשנרבמסגרת ביקורו עם משלחת עסקית בברזיל וארגנטינה. השר אולמרט העביר לנשיא ארגנטינה מסרים אישיים מהנשיא קצב ומראש הממשלה אריאל שרון.
 
השר אולמרט ציין כי ישראל עוקבת אחר המאמצים האדירים של ארגנטינה לשקם את כלכלתה. ההתפתחויות האחרונות בארגנטינה מעודדות חברות ישראליות להשקיע ולפעול במדינה ומתרשמות מהיציבות והמנהיגות שמגלה ארגנטינה בתחום זה.
 
השר אולמרט תיאר בפני הנשיא הארגנטינאי את הצעדים שישראל נוקטת לקראת ההתנתקות וציין כי ישראל חתמה על הסכם סחר עם מצרים והרחיבה הסכם קיים עם ירדן. השר אולמרט ציין כי ישראל מצפה לביקורים של מנהיגים ערביים בעתיד הקרוב בישראל וביקש את תמיכתה של ארגנטינה במהלכים אלו.
 
גורמי ממשל ארגנטינאים עמם נפגש השר ציינו כי בכל מקרה התפתחות הקשרים של ארגנטינה עם העולם הערבי לא תבוא על חשבון או במקום הקשרים עם ישראל.
 
השר אולמרט ביקש את תמיכתה של ארגנטינה בכניסה של גוש המרקוסור למו"מ עם ישראל על הסכם אזור סחר חופשי. הנשיא הארגנטינאי ציין כי ארגנטינה תמיד תמכה במהלך כזה והבטיח כי ארגנטינה תתמוך במהלך מפגש הפסגה הקרוב ביוני כפי שהבטיח גם לנשיא ברזיל בפגישה עם השר אולמרט.
 
נשיא ארגנטינה הוסיף כי כדאי שישראל וארגנטינה יבחנו דרכים לפיתוח הסחר בכל הערוצים הן בתחום הסחר והן בתחום השירותים. השניים שוחחו על דרכים להרחבת היקפי הסחר ודנו בשיתוף פעולה בתחום המחקר ופיתוח. השר אולמרט הציע כי תוקם קרן דו לאומית בין ישראל וארגנטינה במחקר ופיתוח שתתמקד בתחומי האגרו-טכנולוגיה,ביוטכנולוגיה, וטלקומוניקציה.
 
כמו כן, הציע כי משלחת מומחים מלשכת המדען תגיע לארגנטינה ותציע דרכים שבהן תוכל ארגנטינה לקדם את תעשיית ההיי-טק שלה והקמתם של חממות טכנולוגיות בארגנטינה.
 
השר אולמרט ביקש גם כי במפגש מדינות אמריקה הדרומית עם מדינות הליגה הערבית שצפויה להתקיים במאי בברזיל, תבוא לידי ביטוי האופטימיות השוררת כיום במזרח התיכון לגבי התפתחות תהליך  השלום וכי הפסגה לא תהיה פלטפורמה לתעמולה אנטי-ישראלית.
 
עוד ביקש השר אולמרט כי ארגנטינה תמשיך לחפש אחר מבצעי הפיגועים בשגרירות ישראל ובמרכז הקהילה היהודית ותביא את האשמים לדין.
 
השר אולמרט הזמין את נשיא ארגנטינה לבקר בישראל.
 
השר אולמרט נפגש עם עם שר הפנים מא אניבל פרננדו שביקר לאחרונה בישראל. בפגישה נכחו נציגי חברות אבטחה המשתתפות במשלחת (רפא"ל, ISOS, וחברת ITC). השר אולמרט ביקש כי השר הארגנטינאי יתן הזדמנות שווה לחברות ישראליות להתחרות על פרוייקטים בתחום ה- Homeland Security.
 
השר אולמרט נפגש גם עם שר התקשורת מר מריו מורמו. בפגישה השתתפו נציגי חברות ישראליות מתחום הטלקומוניקציה המשתתפות במשלחת (ח.מר, אלווריון, רד ו-ITC). השר הארגנטינאי התעניין בטכנולוגיות הישראליות המתקדמות.
 
החברות ציינו את הקושי להיות תחרותיים ללא הסכם סחר. השר הארגנטינאי הבטיח כי ידאג באופן אישי לשילוב חברות ישראליות בפרוייקטי  תשתית בתחום התקשורת המתבצעים בארגנטינה. כמו כן, הביעו שני השרים עניין בשיתוף פעולה במחקר ופיתוח בתחום התקשורת.
 
השר מורנו הביע עניין רב בטכנולוגיה שפותחה על ידי חברת ח.מר לחסימת   תקשורת יוצאת מבתי סוהר וציין כי לחברת ח.מר נסיון בתחום זה בפרוייקט של אבטחת בתי סוהר בריו דה ז'נרו בברזיל.
 
במשלחת השר אולמרט השתתפו חברות ישראליות מתחומי האבטחה, התקשורת, אגרוטכנולויה, חקלאות וחברות ייעוץ. החברות קיימו מספר רב של פגישות עסקיות והביעו שביעות רצון רבה מאיכות הפגישות שאורגנו על ידי המחלקות הכלכליות בשגרירויות ברזיל וארגנטינה.
 
 
נתוני סחר עם ישראל -ארגנטינה
 
הסחר ההדדי בשנת 2004 הסתכם בסך של 191 מיליון דולר.
היצוא הישראלי לארגנטינה בשנת 2004 הסתכם בכ- 55 מיליון דולר גידול של כ- 76% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ענפי היצוא העיקריים: מכונות ומכשירים  ציוד תקשורת, מוצרי תעשיות כימיות.
 
היבוא מארגנטינה הסתכם בכ- 136 מיליון דולר. ענפי היבוא העיקריים: מוצרי צמחים, בע"ח ומוצרים מבע"ח.