אולמרט קיים דיון בין משרדי בסוגיית רישום של תרופות לצורך קבלת רשיון שווק

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, קיים היום דיון בין-משרדי בסוגיית Data exclusivity בתחום הרישום של תרופות לצורך קבלת רישיון שיווק. מדובר בהסתמכות על נתונים בתיקי רישום תרופות. בפגישה השתתפו נציגים בכירים ממשרדי המשפטים, בריאות, אוצר והתמ"ת


00:00 ,10.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט: מדובר בנושא מורכב אשר יש לו השלכות על יחסי הסחר הבינלאומיים של ישראל

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, קיים היום דיון בין-משרדי בסוגיית Data exclusivity בתחום הרישום של תרופות לצורך קבלת רישיון שיווק. מדובר בהסתמכות על נתונים בתיקי רישום תרופות. בפגישה השתתפו נציגים בכירים ממשרדי המשפטים, בריאות, אוצר והתמ"ת. פגישה זו התקיימה בהמשך לסדרת מפגשים שקיים השר אולמרט עם נציגי התעשיות המקומיות והרב-לאומיות הפועלות בארץ, על מנת לבחון עמדת ישראל בסוגיה זו. בחינה זו מתקיימת, בין השאר, על רקע טענות הנשמעות מצד חברות הפארמה בארה"ב ובאירופה על הפרות לכאורה של ישראל בתחום זה.

בפגישה הציגו נציגי המשרדים הנוגעים בדבר את עמדתם בסוגיה זו תוך התייחסות להיבטים משפטיים, בריאותיים ומסחריים .

השר אולמרט ציין כי מדובר בנושא מורכב ביותר אשר יש לו השלכות על יחסי הסחר הבינלאומיים של ישראל, יכולתה למשוך השקעות זרות בתחום הפרמצבטיקה, תחרותיות חברות הפרמצבטיקה הגנרית בישראל והיבטים בריאותיים ותקציביים.

בסיומו של המפגש הנחה השר אולמרט את המשתתפים לגבש קווים מנחים לעמדת ישראל לקראת צאתו למפגש שרי הסחר של ארגון הסחר העולמי שיתקיים בחודש ספטמבר במקסיקו.