אולמרט קבע כללי עבודה לביצוע תקציב המשכי לשנת 2006

ממלא מקום ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט סיכם את דרכי ביצוע תקציב 2006, זאת בהעדר תקציב מאושר במשך תקופה ארוכה. הוא מינה ועדות חריגים בהשתתפות אגף התקציבים החשכ"ל והיועץ המשפטי לאישור התחייבויות והתקשרויות חדשות ומנכ"ל האוצר ירכז ויכריע בסוגיות הקשורות


00:00 ,21.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ממלא מקום ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט סיכם את דרכי ביצוע תקציב 2006, זאת בהעדר תקציב מאושר במשך תקופה ארוכה. הוא מינה ועדות חריגים בהשתתפות אגף התקציבים החשכ"ל והיועץ המשפטי לאישור התחייבויות והתקשרויות חדשות ומנכ"ל האוצר ירכז ויכריע בסוגיות הקשורות בביצוע התקציב.
 
בהתאם לחוק, ביצוע תקציב 2006 יהיה אחד חלקי שתיים עשרה מתקציב 2005, מקודם במדד המחירים לצרכן. הביצוע יהיה על פי התקציב ההמשכי שייבנה על ידי אגף תקציבים, לרבות סכומים ועמידה בתקציב, ברמת התקנה הבודדת ובדומה למצב בו יש תקציב מאושר.
 
בדיון שקיים שר האוצר, נמסר כי בהתאם לחוק, התשלומים ממנת התקציב החודשי יקבעו על פי הסדר הבא: מחויבויות לפי חוק, החזרי קרן וריבית, שכר, תשלומים שוטפים מחויבים, חוזים חתומים, מענקי איזון ומענקי מו"פ. כן נקבע כי תשלומים נוספים, במידה ונותרה יתרה חודשית, ייקבעו על ידי החשכ"ל וזאת בהתאם לדחיפות ביצוע התשלומים בפועל.
 
שר האוצר הנחה בדיון את הממונה על התקציבים והחשכ"ל להקל על המשרדים ככל האפשר ובמסגרת החוק, לבצע את התקציב בתקופה בה אין תקציב מאושר.
 
בנוסף מינה השר אולמרט וועדת חריגים לאישור התחייבויות והתקשרויות חדשות בראשות נציגי החשכ"ל ובהשתתפות נציגי אגף תקציבים והייעוץ המשפטי באוצר.
 
כן החליט השר כי מנכ"ל משרד האוצר ירכז ויכריע בסוגיות הקשורות בביצוע תקציב 2006 ומידי שבוע יערוך שר האוצר פגישות מעקב.