אולמרט נפגש עם שר התעשייה הצרפתי פאטריק דייודז'אן

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש אתמול עם שר התעשייה הצרפתי פאטריק דייודז'אן. השר אולמרט הציע להכריז על תחום התעופה והחלל בכלל ופרוייקט גלילאו בפרט כתחום מועדף לשת"פ בין שתי המדינות וביקש לקבל את תמיכת מממשלת צרפת בהשתלבות איגוד תעשיות האירו –


00:00 ,28.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש אתמול עם שר התעשייה הצרפתי  פאטריק דייודז'אן. השר אולמרט הציע להכריז על תחום התעופה והחלל בכלל ופרוייקט גלילאו בפרט כתחום מועדף לשת"פ בין שתי המדינות וביקש לקבל את תמיכת מממשלת צרפת בהשתלבות איגוד תעשיות האירו – ספייס הישראלי  כחבר בארגון ה- AeroSpace and Defence Industries Association.
 
השתלבותה של של התעשייה הישראלית בפורום זה תאפשר לה לקחת חלק במאמץ להגדרת תכני המו"פ האירופים בתחומים אסטרטגיים אלו ויסייע להגברת תשואת והיקף ההשתתפות הישראלית בתוכנית המסגרת השביעית.
 
שני השרים ציינו את הצורך בעידוד פעילות משותפת בתחום הביוטכנולוגיה, כחלק ממימוש ההצהרה לשיתוף פעולה תעשייתי שנחתמה בשנה שעברה בין  שרי התעשייה של שתי המדינות וכן דנו במדיניות החדשה של צרפת לעידוד המו"פ והחדשנות התעשייתית והאפשרות להקמת קבוצת עבודה של מומחים משתי המדינות לשם גיבוש תוכנית פעולה משותפת לנוכח מדיניות חדשה זו.
 
בסיומה של הפגישה ובנוכחות השרים נערכה, במסגרת ההסכם הדו-לאומי ישראל צרפת, חתימה על הסכם שיתוף פעולה למו"פ תעשייתי בין התע"א לבין החברה הצרפתית  TNI-SOFTWARE. מטרת הפרויקט אותו עומדים לפתח במשותף במשך שנתיים שני הארגונים, היא פיתוח כלים חדישים לתכנון מערכות גדולות. הכלים האלה יאפשרו פיתוח יעיל וחסכוני של מערכות מהסוג שתע"א מתמחה בהם.
 
משרד התמ"ת, המארגן עבור השר האורח את המפגשים התעשייתיים, נתן דגש לחשיפת תחום מדעי החיים, לאור הפוטנציאל הגבוה לשת"פ בילטראלי בתחום. כמו כן ניתן דגש למפגש עם חברות ישראליות מרכזיות בזירת הסחר הבילטרלית. בין המשתתפים במפגש: שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, סמי סגול, יו"ר כתר (אשר רכשה חברה בתחום בצרפת), דורון ענבר, נשיא ECI(ספקית ל FT), ישראל מקוב, יו"ר טבע (אשר מפעילה חברת בת בצרפת) דב לאוטמן, נשיא דלתא גליל תעשיות ואחרים.
 
במהלך הפגישה הביע אולמרט את חוסר שביעות רצונה של מדינת ישראל מההחלה הרטרואקטיבית של מכסים בצרפת על סחורות מישראל שמקורם מעבר לקו הירוק וצפייתה של ישראל ממדינה ידידה כמו צרפת שתכבד את ההבנות שהושגו עם האיחוד ותמנע מלפגוע בסחר על ידי הטלת קנסות ודרישה רטרואקטיבית.
 
נתוני סחר:
בשלוש שנים האחרונות נרשמת עלייה ביחסי המסחר צרפת ישראל. המשרד הצרפתי לסחר חוץ הכריז על ישראל כיעד שיווקי במסגרת תוכנית לאיתור 25 יעדי היצוא העיקריים של צרפת.

בשנת 2004 נאמד היצוא ישראלי בכ 771 מיליון דולר (עליה של 10.9%). היבוא נאמד בכ – 1265.9 מיליון דולר (עליה של 3.5%).