אולמרט נפגש עם שגריר האיחוד האירופאי בישראל

אולמרט: משרד התמ"ת בוחן את יוזמת האיחוד האירופאי הנקראת "אירופה הרחבה" להדוק הקשרים עם האיחוד


00:00 ,20.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט: משרד התמ"ת בוחן את יוזמת האיחוד האירופאי הנקראת "אירופה הרחבה" להדוק הקשרים עם האיחוד

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש אתמול עם שגריר האיחוד האירופי בישראל, מר גיאנקרלו שבאלרד (Giancarlo Chevallad).

השר אולמרט הביע את דאגתו בנושא סוגיית הייצוא מהשטחים. לדברי השר, ישראל היא שותפת הסחר הראשונה בחשיבותה לאיחוד האירופאי במזה"ת ואנו נהנים ממגוון רחב של פעילות כלכלית משמעותית בתחומי ההשקעות, שת"פ מו"פ וסחר. השר אולמרט הביע דאגתו מכך שהנושא מעיב על היחסים התקינים והשפעתו הרחבה ל אווירת העסקים שבין ישראל והאיחוד האירופאי.

השיחה התמקדה ביוזמת האיחוד האירופאי הנקראת "אירופה הרחבה" להדוק היחסים עם המדינות השכנות לו, (כמו רוסיה, אוקראינה, מרוקו וישראל) אשר אינן מועמדות להצטרף לאיחוד האירופאי. האיחוד האירופאי מציע לישראל הנחשבת כמדינה מתקדמת, עדיפות בקדום יוזמה זו, אשר מטרתה הרחבת ארבעת החרויות המהוות את הבסיס לשוק הכלכלי האירופי (תנועה חופשית של אנשים, הון, סחורות ושירותים) גם לישראל.

אולמרט מסר כי משרדו בוחן כעת את הנושא בחיוב ובעניין רב, זאת בהתבסס על העובדה שהאיחוד הינו שותף הסחר הגדול ביותר של ישראל וההרחבה הקרובה מזרחה צפויה להגדיל את עוצמתו כגוש כלכלי.

היקף הסחר של ישראל עם האיחוד האירופי הסתכם בשנת 2002 בכ-20 מיליארד דולר (כולל יהלומים) ו 16 מיליארד דולר (ללא יהלומים). מאזן הסחר השלילי מול האיחוד מוערך בכ 6 מיליארד דולר ונובע בעיקר מפער משמעותי בין הייבוא לייצוא בתחומי הטכנולוגיה והתעשיות הכבדות.

השותפות דומיננטיות בסחר עם האיחוד האירופי הינן בריטניה, גרמניה וצרפת.