אולמרט נפגש עם ראש ממשלת קוריאה

בפגישה של אולמרט עם שר התקשורת הקוריאני סוכם על שיתופי פעולה;קוריאה שנחשבת למדינה המובילה בעולם בחדירת האינטרנט המהיר רחב הפס – עם 80% חדירה וישראל הנחשבת שניה בעולם יכולות למצוא תחומים רבים לשיתופי פעולה


00:00 ,19.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה של אולמרט עם שר התקשורת הקוריאני סוכם על שיתופי פעולה;קוריאה שנחשבת למדינה המובילה בעולם בחדירת האינטרנט המהיר רחב הפס – עם 80% חדירה וישראל הנחשבת שניה בעולם יכולות למצוא תחומים רבים לשיתופי פעולה.
 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט נפגש אתמול עם שר התקשורת הקוריאני מר צין (MR. CHIN) והגיש לו הצעה להסכם שיתופי פעולה בתחום התקשורת . קוריאה שנחשבת למדינה המובילה בעולם בחדירת האינטרנט המהיר רחב הפס – עם 80% חדירה וישראל הנחשבת שניה בעולם יכולות למצוא תחומים רבים לשיתופי פעולה.
 
במעמד השרים נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין אירגון IMA (ISRAEL MOBILE ASSOCIATION) לבין אירגון KIBA (KOREA CONTENTS INDUSTRY AND BUSINESS ASSO.) שני האירגונים המייצגים את חברות התקשורת האלחוטית בישראל וקוריאה הסכימו על הגברת שיתופי הפעולה בינהם על ידי יצירת הזדמנויות עסקיות בין חברי האירגונים, קידום אירועים משותפים והשתתפות משותפת בתערוכות.
 
במהלך הפגישה בין השרים עידכן השר הקוריאני את השר אולמרט בתכנית ממשלת קוריאה לשידרוג מערכת התקשורת המקומית - 839 IT. השר אולמרט הציג בפני מקבילו את חברות התקשורת הישראליות המלוות את השר בביקורו בקוריאה ואשר להן טכנולוגיות היכולות לסייע לממשלת קוריאה בתוכניתה. בין החברות ניתן לציין את ECI, קומברס, ורדוייז'ן . השר אולמרט הזמין את מקבילו לבקר בישראל בראש חברות טלקום מובילות בקוריאה.
 
כמו כן נפגש השר אולמרט עם סגן שר החינוך הקוריאני, מר קים ולמד ממנו על התפתחותה המהירה של מערכת החינוך והלימוד מרחוק בקוריאה. השר אולמרט הציג בפני סגן השר את החברות הישראליות בתחום הלימוד מרחוק שמתלוות אליו בביקור בין חברי המשלחת החברים ב"פורום לטכנולוגיה חינוכית" הישראלי, בראשות ישראל אשר מחברת דגם ניתן לציין את חברת אראל טכנולוגיות, ETEACHER ורובגרופ.
 
השר אולמרט נפגש עם ראש עירית סיאול, מר LEE, המונה 12 מיליון תושבים והציע לו לשתף חברות ישראליות בפרוייקטים גדולים של תשתיות המתוכננים בעיר ובפרוייקטים של למידה מרחוק.
 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש עם ראש ממשלת קוריאה מר לי הה צאן , האישים סקרו את המצב במזרח התיכון וכן סקרו את היחסים בין דרום לצפון קוריאה. בנוגע לנושא זה, הציע השר אולמרט לשתף את דרום קוריאה בניסיון של ישראל בכל הנוגע לפארקים התעשייתיים בין הצפון לדרום.
 
השר אולמרט ורוה"מ קוריאה הסכימו כי יש פוטנציאל גדול לגידול בסחר ולשיתופי פעולה כלכליים בין המדינות בתחום התקשורת, הביוטכנולוגיה, ענף הרכב והאלקטרוניקה.
 
כן נועד אתמול, השר אולמרט עם שר האיחוד (minister of unification) של דרום קוריאה מר צ'אנג (chang).
 
השר הקוריאני, המשמש היום גם כיו"ר המועצה לבטחון לאומי, הינו דמות מרכזית בזירה הפוליטית בקוריאה ונחשב למועמד מוביל לנשיאות קוריאה ב-2007.
 
בפגישה עדכן השר צ'אנג את השר אולמרט במצב היחסים בין דרום וצפון קוריאה ועל סכויי ההתקדמות באפיק זה.
 
השר אולמרט המליץ לשר האחוד לאמץ את מודל אזורי התעשייה המשותפים בין ישראל ירדן ומצרים (QIZ) כדרך אשר תקרב בין מדינות שכנות באמצעות כלכלה.
 
השר אולמרט ביקש את תמיכת השר צ'אנג בסיוע לחברות ישראליות המתמודדות בפרוייקטים ממשלתיים שונים בתחומי אחריותו.
 
במהלך היום התקיימו שני סמינרים אשר אורגנו על ידי יונתן הדר, הנציג הכלכלי של התמ"ת בקוריאה, בתחום התקשורת והלמידה מרחוק.
 
בסמינרים השתתפו 170 נציגי החברות המובילות בקוריאה וחברי המשלחת הישראלית המלווה את השר בביקורו בקוריאה. נציגי החברות הקוריאניות שהשתתפו בסמינרים ובינהם KT, ST, KTF וסמסונג הביעו ענין רב בטכנולוגיות הישראליות שהוצגו בפניהם.