אולמרט נפגש עם סגן רוה"מ ושר החוץ של צ'כיה סיריל סוובודה

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט נפגש אתמול עם סגן רוה"מ ושר החוץ של צ'כיה, סיריל סוובודה. שר החוץ הצ'כי, סיריל סוובודה ציין את היחסים המצויינים השוררים בין ישראל לצ'כיה ואשר מבוססים על אמון הדדי והערכה רבה. שר החוץ הצ'כי, סיריל סוובודה, הביע בשם ממשלת צ'כ


00:00 ,15.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
היקף הסחר ההדדי בין ישראל לצ'כיה הסתכם בשנת 2002 בכ-120 מיליון דולר

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט נפגש אתמול עם סגן רוה"מ ושר החוץ של צ'כיה, סיריל סוובודה. שר החוץ הצ'כי, סיריל סוובודה ציין את היחסים המצויינים השוררים בין ישראל לצ'כיה ואשר מבוססים על אמון הדדי והערכה רבה. שר החוץ הצ'כי, סיריל סוובודה, הביע בשם ממשלת צ'כיה תמיכה ביישום מפת הדרכים.

השר הצ'כי רואה בטרור את הסכנה הגדולה ביותר להמשך קידום תהליך השלום, וציין כי ממשלתו תומכת בכל המדינות המתמודדות עם הטרור.

השר אולמרט השיב כי ממשלת ישראל אופטימית ביחס לתהליך המדיני, אך לא ניתן יהיה להתקדם ללא התמודדות עם נושא הטרור. השר אולמרט ציין אף הוא את היחסים החמים בין צ'כיה וישראל, הזכיר את הפעילות הענפה של אנשי עסקים ישראליים בצ'כיה הכוללת השקעות רבות. את המספר הגדול של תיירים מישראל לצ'כיה, וההיסטוריה המשותפת לשני העמים.

השר סוובודה הגיע לישראל בטיסה ישירה במטוס פרטי מעיראק.

צ'כיה נמנית על קומץ מדינות בעלות השפעה ישירה על הנעשה בעיראק, יחד עם ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה ופולין, וזאת בשל תמיכתן הפעילה בפעולה הצבאית להפלת משטרו של סדאם חוסיין. השפעה זו מתבטאת בצירופם של 15 בכירים צ'כיים הנמצאים ב- CPA - המימשל האזרחי בעיראק.

השר סוובודה ציין כי מיד עם תום ביקורו בישראל, ימשיך לביקור בארה"ב שם יפגש עם הנשיא בוש, מזכיר המדינה פאוול, מזכיר הסחר ואישים נוספים. כן התקיים אתמול מפגש בין אנשי עסקים צ'כיים בכירים אשר התלוו לשר החוץ הצ'כי בביקורו, לבין אנשי עסקים מישראל.

היקף הסחר ההדדי בין ישראל לצ'כיה עמד בשנת 2002 על כ-120 מיליון $, כאשר היצוא של ישראל לצ'כיה כ- 42 מיליון $. עיקר היצוא הישראלי לצ'כיה הוא של מוצרי היי-טק, מוצרים כימיים ומוצרי פלסטיק וגומי. עיקר היבוא מצ'כיה לישראל הוא של מכוניות סקודה, מוצרים כימיים ומתכות.