אולמרט נפגש עם סגן ראש ממשלת מולדובה; מטרת הביקור הידוק שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת מר אהוד אולמרט נפגש היום עם סגן ראש ממשלת מולדובה מר ולריאן כריסטיאה, לסגן רוה"מ כריסטיאה מתלווה משלחת בכירה הכוללת את סגן שר הכלכלה, סגן שר האוצר, סגנית שר החוץ, וסגן שר החקלאות


00:00 ,26.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בחודשים ינואר עד ספטמבר, הגיע היצוא הישראלי למולדובה לכ- 2.6 מיליון $, גידול של כ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת מר אהוד אולמרט נפגש היום עם סגן ראש ממשלת מולדובה מר ולריאן כריסטיאה, לסגן רוה"מ כריסטיאה מתלווה משלחת בכירה הכוללת את סגן שר הכלכלה, סגן שר האוצר, סגנית שר החוץ, וסגן שר החקלאות.

מטרת הביקור הינו הידוק שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות. דיוני הועדה המעורבת התמקדו היום בתחומי הסחר, החקלאות, התקשורת והתיירות.

השר אולמרט מסר כי במולדובה ישנם סקטורים המהווים פוטנציאל לחברות ישראליות בתחומים הבאים:חקלאות, עיבוד מזון, משק החלב, תעשיות קלות, שירותים (ביטוח, פיננסים) ותשתיות (תקשורת, תחבורה).

יצוין כי מולדובה הינה מדינה בת 4.5 מיליון תושבים, שבירתה קישינב, הממוקמת בין אוקראינה לרומניה. בין ישראל למולדובה קיים הסכם סחר משנת 1996, המהווה את מסגרת פעילות הסחר בין שתי המדינות.

בחודש הבא צפוי לבקר בישראל נשיא מולדובה מר ולדימיר וורונין, כביקור גומלין לביקורו של הנשיא קצב בקישינב בחודש יולי 2003.


נתוני סחר

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה (ינואר עד ספטמבר), היצוא הישראלי למולדובה הגיע לכ- 2.6 מיליון $, המהווה גידול של כ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ענפי היצוא למולדובה הוא בעיקר מוצרי היי-טק, פלסטיק, בעלי-חיים וכימיקלים.
היבוא ממולדובה בתשעת החודשים הראשונים של 2004 גדל אף הוא והגיע לכ- 7.6 מיליון $. היבוא ממולדובה הוא של מתכות ברזל ומוצרי מזון. היקף הסחר בין המדינות בשנת 2003 הסתכם בכ-8 מיליון $.