הבנק האירופאי להשקעות מעוניין לחדש את פעילותו בארץ בעיקר בתחום התשתיות התחבורה והאנרגיה
השר אולמרט נפגש בשבוע החולף עם סגן נשיא הבנק האירופי להשקעות, Philippe de Fontaine Vive Curtaz.
יצוין כי הבנק האירופי להשקעות הינו הזרוע של האיחוד האירופי למימון פעילויות באירופה ובאזורים נוספים בעולם. הבנק מפעיל מחלקה העוסקת במימון השקעות באזור הים התיכון, דרכה מועברים כשני שליש מהסיוע האירופי הישיר למדינות הכלולות בתהליך ברצלונה. ההיקף השנתי של פעילויות מחלקה זו בלבד נאמד בכ-2.2 מיליארד דולר.
ביקור סגן נשיא הבנק מתקיים במטרה לבחון אפשרויות לחידוש פעילות הבנק בישראל, בעיקר בתחום התשתיות התחבורה והאנרגיה, זאת לאחר שבעשור האחרון לא השתתף הבנק בפעילויות בארץ. חידוש הפעילות נעשה כחלק מתהליך ברצלונה, בו ישראל שותפה וכתוצאה מיישום המדיניות האירופית החדשה כלפי שכנותיה (ENP-European Neighborhood Policy).
השר אולמרט עדכן את סגן נשיא הבנק Curtazברפורמות האחרונות בשוק ההון הישראלי, אשר תאפשרנה פעילות רחבה יותר לבנקי השקעות זרים בשוק הישראלי. כמו כן הביע השר נכונות רבה לסייע בהשתתפות הבנק האירופי בפרויקטים בתחומי תשתית, תחבורה ואנרגיה בישראל.
בין היתר גילה סגן נשיא הבנק עניין בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, בפרויקט רכבת העמק בפרויקטי תחבורה בין ישראל ושכנותיה.
אולמרט עדכן את עמיתו האירופי לגבי בחינת אפשרות הנפקת אג"ח לערים ישראליות. תחום בו גילו עניין בעבר בנקי השקעות רבים בעולם.
אולמרט נפגש עם סגן נשיא הבנק האירופי להשקעות, Philippe de Fontaine Vive Curtaz
ביקור סגן נשיא הבנק מתקיים במטרה לבחון אפשרויות לחידוש פעילות הבנק בישראל, בעיקר בתחום התשתיות התחבורה והאנרגיה, זאת לאחר שבעשור האחרון לא השתתף הבנק בפעילויות בארץ. חידוש הפעילות נעשה כחלק מתהליך ברצלונה, בו ישראל שותפה וכתוצאה מיישום המדיניות האירופית ה
00:00 ,12.09.2005
עשוי לעניין אותך
הסתיים היום קורס הכשרת הנציגים הכלכליים של משרד התמ"ת ומשרד התיירות
מועצת המובילים תוקפת את שר התחבורה בנושא האחריות השילוחית של הנמלים
הודח מזכיר ועד מנהלי עבודה בנמל אשדוד
סחר החוץ של ישראל בחודש אוגוסט 2005
תשעה גופים מתמודדים על המכרז להקמת תחנות צילום עבור רשיונות נהיגה
סריקת נתיבי השייט באזור טביעת ספינת חיל הים במפרץ אילת