אולמרט נפגש עם מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר

אולמרט בפגישה עם מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר: חברות ישראליות יוכלו לתת מענה בפרוייקטים בתחומי אנרגיה סולרית; אבטחה, איכות סביבה – בקליפורניה


00:00 ,03.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט בפגישה עם מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר: חברות ישראליות יוכלו לתת מענה בפרוייקטים בתחומי אנרגיה סולרית; אבטחה, איכות סביבה – בקליפורניה

חברות ישראליות יוכלו לתת מענה בפרוייקטים בתחומי אנרגיה סולרית; אבטחה, איכות סביבה – בקליפורניה – כך אמר אתמול מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת בפגישה שקיים עם מושל מדינת קליפורניה ארנולד שוורצנגר.

מושל קליפורניה , ארנולד שוורצנגר הגיע ארצה לביקור בן יומיים, שהחל במוצאי השבת, של ה-1 במאי, בעקבות הזמנת מכון ויזנטל בלוס אנג'לס לרגל פתיחת מוזיאון הסובלנות בירושלים.

מ"מ רוה"מ, ושר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט קיים במוצ"ש פגישת עבודה עם מושל קליפורניה בה הועלו לדיון סוגיות בנושא שיתופי פעולה כלכליים בין חברות ישראליות והממשל הקליפורני, ושת"פ בין חברות ישראליות וחברות היי טק במדינת קליפורניה השניים דנו בהרחבה בפרוייקטים של חברות ישראליות בתחומי איכות סביבה, אנרגיה חלופית ובטחון ואבטחה.

בפגישה הועלו גם רעיונות להעמקת שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי המחקר והפיתוח, הגברת סיכויי חברות ישראליות להשתתף ולזכות במכרזים ממשלתיים בתחומי האנרגיה, איכות הסביבה והביטחון הלאומי, במדינת קליפורניה, ואפשרויות הסיוע לחברות וקרנות השקעה והון סיכון מקליפורניה להגברת השקעותיהן בתעשייה הישראלית.

בפגישה עם המושל שוורצנגר השתתפו מספר חברות ישראליות אשר פועלות זה מכבר בקליפורניה, וחברות אשר נמצאות בראשית צעדיהן להשתלבות בפרויקטים של בניית תשתיות לאספקת אנרגיה חלופית, אנרגיה גיאותרמית ואנרגית שמש, וחברות המתמחות בטכנולוגיות מתקדמות של שיפור איכות הסביבה וטיפול בפסולת, בין החברות שהשתתפו במפגש ניתן למצוא את חברת מגל, ארד חברת נטליין וסנרד.

כן שותפו בפגישות עם מושל מדינת קליפורניה ארנולד שוורצנגר מספר נציגי חברות ישראליות הנמצאות בשלבים שונים של הקמת שלוחות עסקיות בקליפורניה, ואשר המפגש עמו ועם ואנשיו עשוי לסייע לקידום עסקיהן עם מדינת קליפורניה.

ביקורו זה של מושל קליפורניה בא בין היתר על מנת להכריז על מיזמים חדשים של חברות ישראליות בקליפורניה.

לאחר ישיבת העבודה קיים מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, קבלת פנים לכבוד המושל, בשיתוף מכון היצוא והעיתון גלובס, בו השתתפו אישים בולטים מהכלכלה והמשק הישראלי, ונציגיהן של כמאה חברות ישראליות הפעילות בתחומי הסחר ושיתופי פעולה עסקיים עם מדינת קליפורניה ועם חברות קליפורניות.

רקע:
קליפורניה הינה המדינה בעלת מספר התושבים הגדול ביותר בארה"ב ( 35 מליון תושבים), ומובילה את כלכלת ארה"ב, עם תל"ג של 1.35 טריליון דולר, בעיקר בענפי הטכנולוגיה הגבוהה, והחקלאות.
בצפון קליפורניה, נמצא עמק הסיליקון המפורסם, המרכז סביבו את חברות הטכנולוגיה המתקדמת הגדולות והמתקדמות בעולם, וניתן למצוא בה גם את הריכוז הגדול ביותר של שלוחות ושל חברות הי-טק ישראליות מחוץ לגבולות הארץ.
בקליפורניה ניתן למצוא את מרכזי ההנהלה של 120 מתוך 500 החברות הגדולות (מדד פורצ'ן) בארה"ב.

ישראל מדורגת במקום ה-22 בסולם שותפי סחר החוץ של קליפורניה.
היבוא מקליפורניה לישראל עלה בשנת 2003 על 750 מליון דולר, והיצוא הישראלי לקליפורניה היה בהיקף של כמיליארד דולר.