אולמרט נפגש עם מושל מחוז היילונג'יאנג שבירתו חרבין

מ"מ רוה"מ ושר האוצר והתמ"ת, אהוד אולמרט נפגש היום עם יו"ר הפרלמנט של מחוז היילונג'יאנג שבירתו חרבין , מר סונג פאטאנג, אשר מגיע לביקור בן שלושה ימים, בראש משלחת של כ- 40 משתתפים.


00:00 ,16.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

למושל מצטרפת משלחת סינית בת כ- 40 אנשי עסקים והיא המשלחת העסקית הבולטת ביותר מסין בשנים האחרונות
 
באחד עשר החודשים הראשונים  של שנת 2005 הסתכם הסחר ההדדי עם סין ב- 2,804 מיליון דולר, גידול של 26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

 
מ"מ רוה"מ ושר האוצר והתמ"ת, אהוד אולמרט נפגש היום עם יו"ר הפרלמנט של מחוז היילונג'יאנג שבירתו חרבין , מר סונג פאטאנג, אשר מגיע לביקור בן שלושה ימים, בראש משלחת של  כ- 40 משתתפים.


השר אולמרט מסר שסונג פאטאנג הינו ידיד לישראל ובעל רגישות רבה לשימור המורשת היהודית של העיר חרבין,  סונג הוזמן לבקר בארץ על ידי מ"מ ראש הממשלה אולמרט בעת ביקורו בסין ביוני 2004.
 
" היחס החיובי של  הפרובינציה כלפי ישראל מתורגם לשיתופי פעולה עסקיים, בעיקר בתחומי החקלאות, והדבר מתבטא במשלחת הגדולה המגיעה לארץ בביקור זה" – אמר השר אולמרט.
 
בועז הירש מנהל המינהל לסחר חוץ בתמ"ת ציין כי במהלך הביקור תערוך המשלחת ביקורים בחברות ישראליות מתחומי החקלאות, המשלחת תבקר, בין היתר, בחברות נען-דן וצח"מ אפיקים, עימן גם יחתמו במהלך הביקור הסכמים.  כמו כן יערכו פגישות בין חברי המשלחת לחברות ואנשי הממשל המשתתפים במשלחת. העיר חרבין, בירת המחוז, שמשה מרכז לקבילה יהודית בסין, ומר סונג יפגוש במהלך ביקורו גם נציגים מאגודת היהודים יוצאי סין.
 
יצויין כי מחוז היילונג'יאנג סבל בחודש שעבר משני אסונות -  זיהום סביבתי שנגרם בשל פיצוץ במפעל כימי במחוז שכן, ופיצוץ במכרה שבו נהרגו עשרות כורים סינים. האסונות הביאו לדחיית הביקור שתוכנן במקור להתקיים בראשית דצמבר.
 
עוד יצויין כי סונג פאטאנג היה עד לפני מספר שבועות מזכיר המפלגה הקומוניסטית של מכון היילונג'יאנג, כלומר – הדמות הבכירה במחוז. עם פרישתו, המתוכננת מזה זמן רב,  מונה מר סונג ליו"ר הפרלמנט של היילונג'יאנג, ונשאר דמות בכירה ביותר בממשל הסיני בכללו ובמחוז היילונג'יאנג בפרט. 

הפרובינציה היילונג'יאנג שוכנת בצפון מזרח סין (בגבול עם רוסיה), ואוכלוסייתה מונה כ- 38 מיליון בני אדם, המהווים כ- 3% מכלל האוכלוסין במדינה. הפרובינציה עשירה באוצרות טבע והינה אחד ממאגרי הזהב והגרפיט הגדולים במדינה. מבחינת רמת הפיתוח, ממוקמת HEILONGJIANGבין פרובינציות החוף העשירות לבין
הפרובינציות הפנים המערביות. כחלק ממדיניות הפיתוח המואץ של ממשלת סין אמור גם איזור זה ליהנות מיחס מועדף בדומה לזה שמקבלות פרובינציות המערב. הפרובינציה מדורגת ראשונה בסין ביצור דלק (שליש מסך התוצרת בסין). בשנים האחרונות ניכרת התפתחות מוגברת בענף הטלקומוניקציה במחוז. 
 
 עמירם הלוי מנהל תחום  הסחר עם אסיה מסר נתונים על הסחר ההדדי בין המדינות:
באחד עשר החודשים הראשונים  של שנת 2005 הסתכם הסחר ההדדי עם סין ב- 2804 מליון דולר. גידול של 26%  . היצוא בתקופה זו הסתכם ב-646 מליון דולר (ירידה של 5.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד).  היבוא בתקופה זו הסתכם ב-2,158 מליון דולר (עליה של 27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד). העלייה מתבטאת בעיקר בשל עליה ביבוא מכונות ומכשירים וכלי הובלה).