אולמרט נפגש עם מושל מדינת סאו פאולו

מ"מ רה"מ שר האוצר והתמ"ת, אהוד אולמרט נפגש בסוף השבוע עם מושל מדינת סאו פאולו בברזיל ג'ראלדו אלקמין אשר הגיע לביקור בארץ בראש משלחת המונה כ-60 פקידי ממשל, בראשם מזכיר המדע והטכנולוגיה של סאו פאולו, ואנשי עסקים.


00:00 ,13.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מ"מ רה"מ שר האוצר והתמ"ת, אהוד אולמרט נפגש בסוף השבוע עם מושל מדינת סאו פאולו בברזיל ג'ראלדו אלקמין אשר הגיע לביקור בארץ בראש משלחת המונה כ-60 פקידי ממשל, בראשם מזכיר המדע והטכנולוגיה של סאו פאולו, ואנשי עסקים.
 
במהלך הביקור השתתפה המשלחת בתערוכת  Gateway, אירוע סחר החוץ של ישראל בהשתתפות שגרירויות זרות ומשלחות מכל העולם, ובועידת ראש הממשלה לעסקים (שם נשא המושל נאום). כמו כן, נפגש המושל עם חברות ישראליות להן פעילות בברזיל או המעוניינות בפעילות כזו (דגם מערכות, ח.מר, אורמת, ארד טכנולוגיות, פולישק, טבע, כי"ל, נטפים).
 
השר אולמרט אמר כי ישנו פוטנציאל רב לשיתוף פעולה בין המדינות שטרם מומש, בעיקר בתחומי ההיי-טק, ציוד רפואי, בטחון פנים, תעשיה חקלאית, אנרגיה.
 
ממינהל סחר חוץ בתמ"ת נמסרי כי ברזיל היא המדינה החזקה בגוש המרקוסור (ברזיל, ארגנטינה, אורוגואי ופראגואי). יש לציין כי מדינת סאו פאולו, המונה כ- 40 מיליון תושבים היא המרכז התעשייתי והפיננסי של ברזיל.
 
יצויין כי לאחרונה החלה ישראל במו"מ להסכם אזור סחר חופשי עם גוש מדינות המרקוסור. החתימה הצפויה על הסכם המסגרת בדצמבר 2005 ובעקבותיה השלמת המו"מ וחתימה על הסכם סחר חופשי תפתחנה אפשרויות חדשות לסחר בפני שתי המדינות. בנוסף, פועל משרד התמ"ת בימים אלה למען השגת הסכם עם ברזיל על הקמת קרן דו לאומית למו"פ.
 
יחסי הסחר בין ישראל לסאו פאולו:
 
היקף יחסי הסחר הבילטרליים בין ישראל למדינת סאו פאולו בשנת 2004 היה 165 מיליון דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים של שנה זו עומד הסחר על 129 מיליון דולר. הסחר של מדינת סאו פאולו עם ישראל מהווה כ- 24% מהסחר הכולל של ברזיל עם ישראל. כלומר, כרבע מהסחר עם ברזיל מתקיים עם מדינת סאו פאולו.
 
היצוא מישראל לסאו פאולו בשנת 2004 הסתכם ב-96 מיליון דולר והיווה 58% מהיקף הסחר בין שתי המדינות. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2005 הסתכם היצוא לסאו פאולו ב-79 מיליון דולר. ישראל מייצאת לסאו פאולו בעיקר כימיקלים ומינרלים (דשנים, קוטלי מזיקים), ציוד תקשורת ואלקטרוניקה, זרעים, ציוד מכאני, מוצרים וטכנולוגיות בתחום האבטחה. בנוסף, בברזיל יש נציגויות של כ- 140 חברות ישראליות, רבות מהן יושבות במדינת סאו פאולו.
 
היבוא מסאו פאולו  הגיע ל-69 מיליון דולר בשנת 2004 והיווה 42% מסך הסחר בין שתי המדינות. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2005 הסתכם היבוא מסאו פאולו ב-50 מיליון דולר. ישראל מייבאת בעיקר בשר, נחושת, סויה, מיצי פירות וטקסטיל.