אולמרט נפגש עם יו"ר חברת סימנס בנוגע לדרכים להגברת שיתופי הפעולה בנושא פיתוח טכנולוגיות מים

אולמרט: שת"פ של התעשייה הישראלית עם חברות רב-לאומיות הוא אחד המפתחות המשמעותיים להצלחת התוכנית לפיתוח ענף טכנולוגיות המים


00:00 ,16.10.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט: שת"פ של התעשייה הישראלית עם חברות רב-לאומיות הוא אחד המפתחות המשמעותיים להצלחת התוכנית לפיתוח ענף טכנולוגיות המים
 
מ"מ רוה"מ שר התמ"ת ומ"מ שר האוצר אהוד אולמרט נפגש השבוע עם יו"ר חברת סימנס דר' הינריך פון-פירר, בפגישה הוחלט על הקמה של צוות מומחים משותף אשר יגיש המלצות לשר אולמרט וליו"ר סימנס לגבי דרכים להגברת שיתופי הפעולה בין הצדדים בנושא פיתוח טכנולוגיות מים.
 
בפגישה השתתפו בין היתר אורן אהרונסון, מנכ"ל סימנס ישראל, אורי יוגב, יו"ר ווטרפונט, בוקי אורן, יו"ר מקורות, רחל רועי, מנהלת המטה לקידום השקעות, בינה בר-און, מנהלת רשפ"ת.
 
השר אולמרט בירך על שיתוף הפעולה עם חברת סימנס דבר אשר יתרום רבות לפיתוח הענף.
 
השר אולמרט ציין כי שת"פ של התעשייה הישראלית עם חברות רב-לאומיות הוא אחד המפתחות המשמעותיים להצלחת תוכנית המשרד לפיתוח ענף טכנולוגיות המים.
 
עוד ציין השר אולמרט כי תעשיית המים בישראל היא מן המפותחות בעולם מבחינה טכנולוגית. האתגרים איתם נאלצה ונאלצת מדינת ישראל להתמודד יצרו תעשייה מפוארת ומגוונת. בכוונתנו להפוך תעשייה זו למובילה עולמית ולקטר צמיחה נוסף לכלכלה הישראלית.
 
עוד הוסיף השר אולמרט כי למדינת ישראל הפוטנציאל להפוך למובילה עולמית בשוק טכנולוגיות המים.
 
יצויין כי משרד התמ"ת מוביל מהלך לגיבוש תוכנית לאומית לפיתוח ענף טכנולוגיות המים, ומיצובו כמנוע צמיחה למשק הישראלי. פוטנציאל השוק העולמי של תחום זה עומד על כ- 400 מיליארד $ בשנה, עם אחוזי צמיחה מרשימים של כ- 7~8 אחוז בשנה.
 
ממשרד התמ"ת נמסר כי חברת הענק סימנס עם מחזור מכירות של 75 מיליארד אירו, מזהה אף היא תחום המים כבעל פוטנציאל גידול מרשים. לאחרונה רכשה החברה את החברה האמריקאית US FILTERS, ובכך סימנה באופן ברור את רצינות כוונותיה לגבי תחום המים.
 
 
רקע
 
דר' פון-פירר כיהן כמנכ"ל סימנס במשך 14 שנים, והשנה עבר לכהן כיו"ר, תפקיד המאפשר לו לעסוק בגיבוש החזון העתידי של החברה.
 
חברת סימנס פעילה בארץ מאז 1924 עוד בישראל המנדטורית. בשנות ה-90' הואצה פעילות התאגיד בארץ בעקבות תהליך השלום. בנוסף לפעילות מכירה ושרות, החלה סימנס להשקיע בחברות ישראליות בצורה ישירה או דרך קרנות הון סיכון, במסגרת פעילותה בארץ בעשור האחרון השקיעה סימנס כ-500 מליון יורו בחברות ישראליות.