אולמרט נפגש היום עם השר הבכיר במשרד רוה"מ הסינגפורי

השרים דנו על הרחבת והארכה נוספת של תקופת פעילותה של הקרן המשותפת למחקר ופיתוח סינגפור-ישראל (SIIRD), המשך השקעות סינגפוריות בישראל, פתיחת נציגות סינגפורית בישראל ודרכים חדשות לחיזוק היחסים הכלכליים


00:00 ,19.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

השרים דנו על הרחבת והארכה נוספת של תקופת פעילותה של הקרן המשותפת למחקר ופיתוח סינגפור-ישראל (SIIRD), המשך השקעות סינגפוריות בישראל, פתיחת נציגות סינגפורית בישראל ודרכים חדשות לחיזוק היחסים הכלכליים
 
השרים החליטו להתקדם לקראת חתימת הסכם MRAלהכרה הדדית בהסמכת מעבדות תוך חודש ימים
 
מ"מ ראש הממשלה ושר התעשייה והמסחר אהוד אולמרט, נועד היום בירושלים עם השר הבכיר במשרד רוה"מ הסינגפורי (Senior Minister, Prime Minister Office) מר  GOH Chok Tongאשר הגיע השבוע לביקור בישראל בראש פמליה רישמית של כ-20 נציגי ממשלה, ביניהם Dr. Balaji Sadasivan, שר המדינה לענייני מידע, תקשורת, אמנויות ובריאות.
 
השר אולמרט הינו המארח הרשמי של המשלחת הסינגפורית בביקורה בישראל. הביקור הינו חלק מביקור שעורך השר הבכיר Gohבמזרח התיכון. לפני ישראל ביקר השר הסינגפורי באבו דאבי, ובירדן . בעבר ביקרו בישראל מסינגפור לי קוואן יו  ב-1994 "אבי האומה" הסינגפורי. הביקור הרשמי האחרון של שר סינגפורי בישראל התקיים ב-2003, כאשר שר התעשייה והמסחר הסינגפורי  מר George Yeoביקר בישראל .
 
בפגישה בה נכחו גם נציגי ממשלה וקרנות הון סיכון ישראליות,  דנו השר Gohוהשר אולמרט בסדרה של נושאים כלכליים בין שתי המדינות , בין היתר, על הארכה נוספת בת 3 שנים של תקופת פעילותה של הקרן המשותפת למחקר ופיתוח סינגפור-ישראל (SIIRD), אפשרויות להרחבת השת"פ בתחום הביוטק והננוטנלוגיה, , פתיחת נציגות סינגפורית בישראל ודרכים חדשות לחיזוק היחסים הכלכליים 
 
במהלך הפגישה החליטו השרים להתקדם לקראת חתימת  הסכם MRAלהכרה הדדית בהסמכת מעבדות תוך חודש ימים.
השר אולמרט ציין לחיוב את ההשקעות הסינגפוריות בישראל ובקש להרחיבן והשר הבכיר הסינגפורי השיב כי ממשלת סינגפור תשקול זאת בחיוב.
 
השר אולמרט מציין כי ביקור השר הסינגפורי הבכיר ושר התקשורת עם משלחתם הינו ציון דרך חשוב ביחסים בין שתי המדינות. חשיבותה של סינגפור בקהילה העסקית הישראלית עולה יחד עם העלייה בחשיבות השווקים האסיאתיים בכלל. 
 
אולמרט הוסיף עוד כי סינגפור מהווה מרכז אזורי באסיה לחברות ישראליות רבות. בשנים האחרונות השקיעו גורמים סינגפוריים בישראל מעל 300 מיליון דולר, חלק ניכר מהם באמצעות קרנות הון סיכון ישראליות. לסינגפורים עניין רב בתעשיות עתירות ידע בישראל בעיקר בתחומי התקשורת ובתעשיות מתקדמות.
 
לאחרונה התבצעה הנפקה ראשונה של חברה ישראלית בבורסה הסינגפורית (שרין טכנולוגיות). הבורסה הסינגפורית מגלה עניין במשיכת חברות ישראליות להנפקה.
 
ענת כץ, הנציגה הכלכלית של ישראל בסינגפור, מוסרת כי סינגפור הייתה המדינה הראשונה באסיה עימה הקימה ישראל קרן דו לאומית למחקר ופיתוח (הקרן הוקמה בשנת 1997), הקרן (SIIRD) בעלת תקציב פעילות של שלושה מיליון דולר בשנה נחשבת לאחת הקרנות הדו לאומיות המוצלחות של לשכת המדען הראשי ואישרה מאז הקמתה כ-47 פרויקטים.
 
מנהל תחום הסחר עם אסיה במשרד התמ"ת, עמירם הלוי, מוסר כי הסחר ההדדי בין ישראל וסינגפור הסתכם בשנת 2004 ב- 583 מיליון דולר. ביצוא נרשם גידול של 24%  ל- 342 מיליון דולר ועליה של 31% ביבוא ל- 242 מיליון בשנת 2004. ביצוא מכונות ומכשירים המהווים 66% מסך היצוא נרשמה עליה של 27% , ביצוא ציוד רפואי נרשם גידול של 180% ! והוא תפס 14% מהיצוא. יצוא היהלומים ירד ב- 33% והסתכם ב- 9% מסך היצוא. ביבוא של מכונות ומכשירים המהווים כ- 70% מסך היבוא נרשמה עליה של 30% . 
 
ברבעון הראשון של 2005 הסתכם הסחר ההדדי ב-146 מליון דולר. היצוא בתקופה זו עמד על 75 מליון דולר (ירידה של 3.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד). היבוא בתקופה זו עמד על 71 מליון דולר (עליה של 19% לעומת התקופה המקבילה אשתקד).