אולמרט נפגש אתמול עם שר הכלכלה של גואטמלה

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט נפגש אתמול עם שר הכלכלה של גואטמלה, Mr. Marcio Cuevas, המבקר בימים אלו בישראל השניים דנו בדרכים להגדלת הסחר בין המדינות.


00:00 ,06.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט נפגש אתמול עם שר הכלכלה של גואטמלה, Mr. Marcio Cuevas, המבקר בימים אלו בישראל השניים דנו בדרכים להגדלת הסחר בין המדינות. 
 בפגישה אמר השר אולמרט לעמיתו מגואטמלה כי חברות ישראליות מעוניינות לקחת חלק בפרויקטים מתוכננים בגואטמלה לדוגמא במסגרת פרויקט הפיתוח האזורי הגדול – Plan Puebla Panama, הכולל תכניות פיתוח בכל מדינות האזור בתחומי תשתית, חקלאות, פיתוח כפרי ועוד.
 
יצוין כי במהלך הביקור יבקר השר מספר חברות ישראליות הפעילות בגואטמלה – כמו חברת "סולל בונה", "אורמת" וחברת "ראד תקשורת". כמו כן, ישתתף השר בסמינר עסקי שמארגנים המכון הישראלי לייצוא ולשת"פ בינ"ל ולשכת המסחר ישראל – אמל"ט שבו יוצגו הזדמנויות עסקיות לחברות ישראליות המעונינות לפעול בגואטמלה. במהלך הסמינר ייחתם הסכם לשיתוף פעולה בין המכון הישראלי לייצוא ולשת"פ בינ"ל לבין הארגון המקביל בגואטמלה.
 
נתוני סחר:
הסחר הבילטראלי של ישראל עם גואטמלה הסתכם בשנת 2004 ב- 23 מליון דולר. זוהי עליה משמעותית של 53% מהתקופה המקבילה אשתקד בה עמד הסחר על כ 15 מיליון דולר בלבד. עיקר השינוי נובע מגידול ביצוא הישראלי לגואטמלה. הסחר ברובו מורכב מיצוא ישראלי של מכונות ומכשירים מכאניים (תקשורת בעיקר) של כ - 12  מליון דולר לגואטמלה. ברבע הראשון של שנת 2005 הסתכם הסחר הבילטרלי בכ 5 מיליון דולר, ירידה של 58% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעיקר בשל ירידה של כ 40% ביצוא הישראלי לגואטמלה (מ 7.3 מיליון דולר ב 2004 ל 4.4 מיליון דולר ב 2005).
 
היצוא לגואטמלה הסתכם ב 2004 ב- 21.5 מליון דולר. ענפי היצוא העיקריים הינם (במליוני דולרים): מכונות ומכשירים מכאניים (תקשורת בעיקר) – 12 (58% מהיצוא) מוצרי התעשייה הכימית – 3.7 (17.3% מהיצוא)
 
היבוא מגואטמלה הסתכם בשנת 2004 בסכום קטן יחסית של- 1.9 מליון דולרים. ענף היבוא העיקרי הוא של מוצרי צמחים (82% מהיבוא) בו הייתה ירידה של 34% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (2.4 מליון דולר). יצויין כי בפועל היבוא מגואטמלה גבוה יותר – ישנם מוצרים כמו קפה והל שנרכשים באירופה אך למעשה מקורם בגואטמלה.