אולמרט נפגש אתמול עם רוה"מ מקדוניה

בפגישה סוכם כי בחודש הבא יחלו דיונים לקראת חתימה על הסכם הגנה על השקעות בין המדינות


00:00 ,13.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה סוכם כי בחודש הבא יחלו דיונים לקראת חתימה על הסכם הגנה על השקעות בין המדינות.
 
מ"מ ראש הממשלה, שר האוצר ושר התמ"ת אהוד אולמרט, נפגש אתמול (12.12.2005) עם ראש ממשלת מקדוניה ד"ר ולאדו בושקובסקי שמבקר בארץ במלאת עשר שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים עם מקדוניה.
 
ראש הממשלה המקדוני עומד בראש משלחת של שרים, פקידים בכירים ואנשי עסקים, ובמהלך ביקורו הוא נפגש עם נשיא המדינה ורוה"מ.
בושקובסקי, ד"ר למשפטים, משמש כראש הממשלה מאז נובמבר אשתקד כאשר קודם לכן שימש כשר הגנה. זהו ביקורו הראשון בישראל.
 
במהלך הפגישה ציין השר אולמרט בפני ראש ממשלת מקדוניה כי הוא מקווה להרחבת היקף שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות בכלל ובתחומי טכנולוגיות אבטחה ותעשיית החקלאות בפרט. כיום היקף הסחר בין שתי המדינות מצומצם ועומד על כ-4 מיליון דולר בלבד.
 
בפגישה הסביר רוה"מ מקדוניה את תהליך ההפרטה של חברות ממשלתיות מקדוניות. השר אולמרט ציין כי היה שמח לראות שחברות ישראליות משתלבות בתהליך זה. בפגישה סוכם כי בחודש הבא יחלו דיונים לקראת חתימה על הסכם הגנה על השקעות בין המדינות.
 
ממינהל סחר חוץ בתמ"ת נמסר כי בנובמבר 2005 החליט האיחוד האירופי על תחילת מגעים לקראת הצטרפות הרפובליקה של מקדוניה לאיחוד. הרפובליקה גם שואפת להתקבל כחברה מלאה בנאטו ב- 2008 ולשם כך עובר הצבא המקדוני תהליך רחב של רפורמות מבניות והצטיידות.
 
בין מקדוניה לישראל שוררים קשרים מדיניים טובים והרפובליקה הייתה שושבינה להחלטת עצרת האו"ם על יום הזיכרון לשואה. במקדוניה מתגוררת כיום קהילה יהודית קטנה המונה כ-200 איש , רובם חיים בעיר הבירה.
 
רקע
מספר נתונים על מקדוניה:
משטר: דמוקרטיה פרלמנטרית
שטח 25,700 קמ"ר
אוכלוסיה: 2 מליון תושבים מתוכם 67% אורתודוכסים ו-30% מוסלמים.
תמ"ג: 5 מיליארד דולר.
תמ"ג לנפש: 2470 דולר.