אולמרט נפגש אתמול במשרדו בירושלים עם שגרירי האיחוד האירופי והמדינות המצטרפות

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט כינס היום במשרדו את שגרירי האיחוד האירופי והמדינות המצטרפות. בין השגרירים שנכחו בפגישה היו שגרירי איטליה, האיחוד האירופי, שבדיה, יוון, הולנד, דנמרק, אירלנד, פולין, הונגריה, צ'כיה, לטביה, ליטא, פורטוגל, סלובניה ופי


00:00 ,27.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
שגריר האיחוד האירופי: "אנחנו רואים בעניין היצוא מהשטחים בעיה טכנית ואיננו נותנים שום משמעות פוליטית לשיחה של השר אולמרט עם נציב הסחר".

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט כינס היום במשרדו את שגרירי האיחוד האירופי והמדינות המצטרפות. בין השגרירים שנכחו בפגישה היו שגרירי איטליה, האיחוד האירופי, שבדיה, יוון, הולנד, דנמרק, אירלנד, פולין, הונגריה, צ'כיה, לטביה, ליטא, פורטוגל, סלובניה ופילנד.

השר אולמרט מסר כי הדיון התמקד בהסברת עיקרי מדיניות הסחר של ישראל למול האיחוד והיעדים אשר משרד התמ"ת הציב במסגרת דיון זה. אולמרט מסר עוד כי מטרת הדיון היתה העמקת השותפות עם המדינות החברות באיחוד והוסיף כי דיאלוג הדוק עם המדינות החברות , כגון זה שיזם משרדו, יאפשר להסתייע במדינות אלו, הלוקחות חלק פעיל בתהליכי קבלת החלטות בתחום סחר החוץ בבריסל.

אולמרט מציין כי הצעתו לאפיון גיאוגרפי בנושא סוגיית כללי המקור, שינתה את כללי המשחק והאיחוד האירופי בוחן כעת לראשונה מאז תחילת העיסוק בנושא לפני כחמש שנים, יוזמה ישראלית המציעה פתרון סחר לנושא רגיש פוליטית, ומאפשרת בכך לסיים העיסוק בסוגייה ללא כל משקעים פוליטיים.

אולמרט מוסיף עוד כי יוזמה זו גם מסלקת את החסם העיקרי להתפתחות יחסי הסחר בין ישראל והגוש הכלכלי החשוב בעולם ומדגיש כי הוא מייחס חשיבות רבה לכך שמשרדו יעמוד ביעדי הסחר אשר נקבעו בשיתוף עם התעשייה. יעדים אלו משתרעים על פני תחומי תעשייה רבים.

השר אולמרט מציין כי הן בפגישותיו עם רומנו פרודי, נשיא הנציבות, ופסקל לאמי, נציב הסחר והן בפגישתו זו עם שגרירי האיחוד האירופי מורגשת דינמיקה ואווירה חדשה בעקבות הצעתו לסיום סוגיית כללי המקור. לדבריו, פתרון "משיכת הזמן" כפי שננקט ע"י ישראל מיצה את עצמו וחסם את התפתחות יחסי הסחר ישראל – אירופה.

רונית קן, מנהלת מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, מסרה כי הושם דגש על המדינות המועמדות, אשר יצטרפו לאיחוד בחודש מאי הקרוב ואשר בשל מספרן הרב יהוו גוש חשוב בתהליך קבלת ההחלטות באיחוד.

כן נסקרו שלושה מיעדי המשרד:
  • שיתוף ישראל בתוכנית הדגל של האיחוד האירופי בתחום החלל – גליליאו, אשר תאפשר השתלבות תעשיות החלל בפרוייקט המסחרי הגדול בעולם בתחום החלל.
  • שת"פ תעשייתי בין ישראל וירדן בעיבוד ויצוא פטור ממכס לאיחוד האירופי.
  • הסרת חסמים בפני יצוא תעשיית הפרמצבטיקה הישראלית לאירופה.

שגריר האיחוד האירופי, ג'אנקרלו שברלרד GIANCARLO CHEVALLARD אמר במהלך המפגש: "אנחנו רואים בעניין היצוא מהשטחים בעיה טכנית ואיננו נותנים שום משמעות פוליטית לשיחה של השר אולמרט עם נציב הסחר. זה אכן סולל את הדרך לפתרון בעיה שהטרידה רבות את שני הצדדים, ונשתדל לסיים העניין במהירות כדי לשמור את המומנטום".