אולמרט נפגש אתמול בברלין עם מזכיר המדינה במשרד הכלכלה והעבודה ג'ורג' אדמוביץ'

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט נועד אתמול בברלין עם מזכיר המדינה במשרד הכלכלה והעבודה מר אדמוביץ' ועם מזכיר המדינה במשרד המדע מר קוטנהוזן. השלושה השיקו במשותף את ההסכם למימון משותף של פרוייקטים בתחום הביוטכנולוגיה


00:00 ,09.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
גרמניה הבטיחה לתמוך בפרוייקט "גלילאו" אשר נמצא על סדר היום בין ישראל והקהילה האירופאית

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט נועד אתמול בברלין עם מזכיר המדינה במשרד הכלכלה והעבודה מר אדמוביץ' ועם מזכיר המדינה במשרד המדע מר קוטנהוזן. השלושה השיקו במשותף את ההסכם למימון משותף של פרוייקטים בתחום הביוטכנולוגיה.

השר אולמרט הזכיר את שאיפתו להקמה מחדש של "המועצה הגרמנית- ישראלית לשיתוף פעולה בטכנולוגיה מתקדמת וטכנולוגיה לאיכות הסביבה" אשר פעלה בעבר בחסות משרד החוץ הגרמני. המועצה אמורה לקום במתכונת עכשווית שתבטא את הפוטנציאל לשיתוף פעולה טכנולוגי עסקי בין ישראל לגרמניה כאשר המטרה הינה שיתוף פעולה גם בארצות שלישיות.

עוד ציין השר אולמרט את שאיפתו להגיע להסכם שיתוף פעולה טכנולוגי ברמה הפדרלית, הסכם שילווה בתקציבים לקידום שיתוף פעולה מסחרי/תעשייתי – כאשר המטרה הסופית היא קרן דו-לאומית, בדומה לקרן BIRD.

שר התמ"ת אולמרט הוסיף את רצונו בהקמת מנגנון איתור של טכנולוגיות והגדרת דרכים לשיתוף פעולה בין ישראל לגרמניה, תוך גישור על פערי ההגדרות של מו"פ בצד הגרמני ומו"פ בצד הישראלי. הפערים הנובעים מהעובדה שבישראל התמיכה במו"פ היא תמיכה מוטת עסקים ובגרמניה ובאירופה המדובר בתחום שהוא במהותו מו"פ תשתיתי.

השר אדמוביץ' ציין את עניינה של גרמניה בשת"פ בתחומי המו"פ התעשייתי וייבחן הנושא בקיץ לקראת אירועי ה- 40 לכינון היחסים הדיפלומטים ישראל-גרמניה.

במהלך הביקור בברלין נפגש השר אולמרט עם שר החוץ מר יושקה פישר, תעשיינים ואנשי ממשל.

שר התמ"ת, אהוד אולמרט פתח בביקורו אתמול בברלין את שבוע הביוטכנולוגיה הישראלי בגרמניה. טקס הפתיחה נערך במפעלי חברת הפארמה Schering בברלין.

שבוע הביוטכנולגיה נועד לכונן מסגרות שיתוף פעולה בין חברות ביוטכנולוגיה גרמניות וישראליות בפרוייקטי מו"פ משותפים, הכנס אורגן ע"י הנספחות המסחרית בברלין, בראשות הציר איתן קופרשטוך ומתימו"פ.

במסגרת המפגשים נערכו מצגות של האורחים הישראליים ושל התעשיה הגרמנית והוצגו האפשרויות השונות לשיתוף פעולה עם שותפים פוטנציאליים מגרמניה. כמו כן התקיימו פגישות משותפות בין נציגי חברות משתי המדינות.

הארגונים השותפים בגרמניה הם DECHEMA/VBU Biotechnology, האירגון החשוב ביותר המיצג את התעשיה הביוטכנולוגית בגרמניה, ה-BMBF משרד החינוך והמחקר הגרמני ו - Invest in Bavaria.

במקביל לביקור השר אולמרט בברלין הוכרז לראשונה על הסכם בילטרלי בנושא השקעות משותפות במחקר ופיתוח בתחום הביוטכנולוגיה בין ישראל וגרמניה ברמה הפדרלית. ההסכם התאפשר כתוצאה משיתוף פעולה בין משרד המדע, משרד התמ"ת בארץ ומשרד המדע הגרמני. לראשונה, יתאפשר לחברות ומכוני מחקר משתי המדינות להכנס למיזמי מחקר משותפים ע"י בניית קונסורציה ולזכות במימון בהתאם לתקנות המדען הראשי בארץ ולתקנות הגרמניות בגרמניה.

ענף הביוטכנולוגיה סובל בגרמניה כמו בישראל משיעורי גידול נמוכים יחסית, גם כתוצאה ממשבר השקעות, כמו גם מבעיות של אתיקה רפואית, גרמניה רואה בישראל שותף עיקרי לטכנולוגיות ביולוגיות.

בדבריו בפני חברי הנהלת חברת שרינג הזמין השר אולמרט את החברה לבחון שיתופי פעולה עם חברות ביוטכנולוגיה ישראליות והשקעות בחברות הישראליות והידע הקיים בישראל בתחומים אלה.

במסגרת ביקורו בברלין נפגש שר התמ"ת אהוד אולמרט ב- Haus der Deutschen Wirtschaft ("בית הכלכלה – בית התעשייה") עם אנשי כלכלה מהמובילים בגרמניה, תעשיינים ומעצבי מדיניות, נציגי איגוד לשכות המסחר והתעשייה בגרמניה (DIHK), נציגי איגוד התעשיינים הגרמני (BDI) וארגון הגג של המעסיקים בגרמניה (BDA).

את השר אירחו הדר' מרטין ונסלבן (Wansleben) – מנכ"ל ה- DIHK, מר מיכאל פפייפר (Pfeifer), מנהל האגף הבינלאומי ומר אנטון בורנר (Börner) שהוא נשיא ארגון ה- BGA (ארגון הגג של הסחר הסיטונאי).

המארגנים הדגישו כי הם רואים את האירוע כחלון למעורבות גרמנית של המגזר העסקי, בתהליכים אשר מתרחשים במזרח התיכון. עוד הבהירו המארחים כי השותף החשוב ביותר של המגזר העסקי הגרמני במזרח התיכון הוא המגזר העסקי בישראל והמפתח לכל מעורבות כלכלית ומסחרית גרמנית באזור הוא שיתוף פעולה מסחרי-כלכלי בין ישראל וגרמניה.

השר אולמרט הביע בהרצאתו את דעתו על התהליכים המדיניים וציין את אפשרויות השת"פ בין ישראל לגרמניה בעיקר במזרח התיכון, אך גם במדינות שלישיות אחרות.

עוד ציין השר אולמרט כי הוא רואה בתעשייה הגרמנית שותפה מרכזית (לפיתוחים טכנולוגיים) בכל התחומים וקרא לנציגי התעשייה שהשתתפו במפגש להגיע לישראל ולבחון אפשרויות לשת"פ והשקעות בתעשייה הישראלית.

במהלך הביקור בגרמניה נפגש השר אולמרט עם שרת המדע Ms. Bulmahn, ישראל וגרמניה נהנות משת"פ רב לאורך השנים בתחומי המחקר והמו"פ התעשייתי.

בפגישה ציין השר את חשיבות השת"פ במו"פ לבניית יחסים ארוכי טווח בין המדינות. השר אולמרט ציין כי קרן דו לאומית בתחום הביוטכנולוגיה תביא לשיתופי פעולה משמעותיים. כמו כן הציע השר מיקוד הקרן לענף אחד בו שתי המדינות רואים פוטנציאל רב לשת"פ ותרומה כלכלית.

השר ביקש את תמיכת משרדה של השרה בפרוייקט "גלילאו" אשר נמצא על סדר היום בין ישראל והקהילה האירופאית. השרה בולמן הבטיחה את תמיכתה של גרמניה בצירוף ישראל לפרוייקט "גלילאו" אשר אמור להקים מערכת לווינית אירופאית.

השר אולמרט הזמין את השרה בולמן לביקור בישראל בליווי חברות גרמניות המעוניינות בשת"פ במחקר ופיתוח תעשייתי.


היצוא לגרמניה גדל בשנת 2003 ב- 8% ועמד על 1,090 מיליון דולר. היבוא המקביל עמד על 2,810 מליון דולר גידול של כ-20% לעומת 2002.


היום יחל השר את ביקורו בסלובקיה.