אולמרט נועד בבריסל עם צמרת האיחוד האירופאי ודן איתם במגוון נושאים

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, נועד היום בבריסל עם צמרת האיחוד האירופאי.


00:00 ,14.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, נועד היום בבריסל עם צמרת האיחוד האירופאי.

במפגש שקיים עם מר גונטר ורהויגן, הנציב לענייני הרחבה האמון על יזמת "אירופה הרחבה" העלה השר אולמרט בקשה לשדרג את תוכנית הפעולה האירופאית המוצעת לישראל על ידי אירופה במסגרת יוזמת "אירופה הרחבה". השר אולמרט טוען כי יש להתאים את ההצעה האירופאית ליכולות ולפרופיל הכלכלי והטכנולוגי המתקדם של ישראל.

הנציב גונטר ורהויגן מסר כי הוא מכיר ביכולות אלו של ישראל וינחה את צוותו לפעול בהתאם לכך. עוד סיכם השר אולמרט כי הנציב ייפגש עם שגריר ישראל לאיחוד האירופאי לדיון עבודה פרטני בנושא זה.

כן נועד השר אולמרט, עם מר רומנוב פרודי, נשיא נציבות האיחוד האירופאי. השיחה התנהלה באופן ידידותי ובמרכזה שוחחו השניים בנושא תוכנית ההתנתקות. פרודי שיבח את תוכנית ההתנתקות.

השר אולמרט ונשיא הנציבות פרודי דנו בנושא ההשלכות הכלכליות של תוכנית ההתנתקות, כאשר השר אולמרט הדגיש שקיים מקום לשיתוף פעולה בינלאומי.

השר אולמרט העלה בפני פרודי את נושא יזמת "אירופה הרחבה" וביקש כי הנשיא יפעל ויחזק את מסריו לגבי יכולת שילוב ישראל באופן נרחב באירופה. על כך פרודי השיב בחיוב ומסר כי עמדתו תמיד היתה ונותרה, שישראל הינה המדינה המוכנה ביותר מבין המדינות הכלולות ביוזמה להשתלבות באירופה.

השר אולמרט הזמין את נשיא נציבות האיחוד האירופאי פרודי רומנוב, לבקר בישראל לפני תום כהונתו כנשיא הנציבות בחודש נובמבר השנה.