אולמרט: מבחנו האמיתי של המשק הוא הגדלת הייצוא לאורך שנים

אולמרט: את הגדלת היצוא יש לעודד בעזרת השקעות בציוד ובמכונות, בהון אנושי ביזמות ובפיתוח וחדשנות עסקית. בעידן של צמצום המעורבות הממשלתית, יש להבטיח קיומם של כלי מדיניות יעילים, ממוקדים, מהירים ובלתי ביורוקרטים.


00:00 ,31.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט: את הגדלת היצוא יש לעודד בעזרת השקעות בציוד ובמכונות, בהון אנושי ביזמות ובפיתוח וחדשנות עסקית. בעידן של צמצום המעורבות הממשלתית, יש להבטיח קיומם של כלי מדיניות יעילים, ממוקדים, מהירים ובלתי ביורוקרטים.
 
"המשק הישראלי פותח את שנת 2005 בביצועים טובים יחסית. עם זאת, אין להתעלם מאי הודאויות היכולות להפוך את הקערה על פיה" - כך אמר אתמול מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט, בהופיעו בישיבת ועד הפועל של התאחדות התעשיינים.
 
השר אולמרט הוסיף ואמר כי בסופו של דבר מבחנו האמיתי של המשק הוא הגדלת הייצוא לאורך שנים ואת זאת יהיה לעודד בעזרת השקעות בציוד ובמכונות, בהון אנושי ביזמות ובפיתוח וחדשנות עסקית. חשוב מאוד ליצור הן תנאים לעידוד השקעות זרות בישראל והן העמדת מקורות פיננסים לטובת השקעות מקומיות. עוד אמר השר אולמרט כי בעידן של צמצום המעורבות הממשלתית, יש להבטיח קיומם של כלי מדיניות יעילים, ממוקדים, מהירים ובלתי ביורוקרטים.
 
השר אולמרט אמר כי אנו נכנסים לשנת 2005 עם תשתית משקית טובה יחסית, כשהשאלה המרכזית היא האם ניתן לשחזר ולבסס ביצועי השנה הקודמת כפתיח לקראת מגמות ארוכות טווח. זאת כאשר קיימת שורה של אי ודאויות לגבי מספר נושאים, ובינהם: התהליך המדיני, למרות האופטימיות הקיימת. נושא הקיצוץ בתקציב המשרד והתקציב אינו סגור עדיין. אי ודאות לגבי שיעורי הצמיחה העולמיים. ולבסוף, אי ודאות לגבי תחילת יישום הרפורמות שעליהן הוחלט בממשלה (רפורמה בנמלים, רפורמה בחינוך, רפורמה בבנקים).
 
השר אולמרט מציין כי למרות אי הודאות הנחת העבודה היא שהמשק יחזור וישחזר את ביצועיו גם בשנת 2005. עם זאת, ידוע כי צמיחה מהסוג שידענו לאחרונה לא תביא בהכרח לצמצום העוני ולהפחתת האבטלה, לשם כך דרושה התערבות ממשלתית ממוקדת תוך הפעלת תכניות לאוכלוסיות מוחלשות.
 
"אין לי ספק שיש שני מחוללים עיקריים לצמיחה העתידית: גידול היצוא, ולאחריו הגדלת התצרוכת הפרטית. לשם גידול באלה יש להבטיח שיעור גידול משמעותי בהשקעות גם בציוד ובמכונות וגם בהון אנושי ובפיתוח חדשנות ויזמות עסקית. למרות הצטמצמות מעורבות הממשלה בסקטור העסקי בישראל כפי שמתרחש בעולם כולו, אני רואה את תפקיד המשרד להעמיד כלים שיבטיחו גידול בהשקעות בציוד ומכונות ובהון אנושי" אמר השר אולמרט.