אולמרט יצא היום לירדן למפגש של ה- WEFׁ

אולמרט: החתימה על שדרוג ההסכם תהווה פריצת דרך משמעותית לקידום הסחר הבילטראלי בין שתי המדינות


00:00 ,16.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט: החתימה על שדרוג ההסכם תהווה פריצת דרך משמעותית לקידום הסחר הבילטראלי בין שתי המדינות

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, יצא היום לירדן למפגש של WORLD ECONOMIC FORUM (בשמו המקוצר- WEF) המתקיים בים המלח. ה- WEF הינו אירגון וולנטרי של אנשי עסקים מהרמה הבכירה ביותר בעולם הנפגשים מעת לעת על מנת לדון ולקדם שיתופי פעולה בין ארצות וחברות בעולם. מפגש זה הוא שני בסדרת מפגשים ויגיעו אליו שרי תעשיה, שרי חוץ ואנשי עסקים בכירים מארצות המערב ומארצות ערב.

במסגרת ביקורו זה מתעתד השר אולמרט לחתום עם עמיתו הירדני ס/רוה"מ ירדן ושר התמ"ס ד"ר מוחמד חאלייקה על שידרוג הסכם הסחר בין ישראל וירדן.

השר אולמרט מסר כי הוא צופה שהחתימה על ההסכם תהווה פריצת דרך משמעותית לקידום הסחר הבילטראלי בין שתי המדינות.

החתימה על ההסכם היא תוצאה של מו"מ בין ישראל ירדן והאיחוד האירופי לצורך צבירה של כללי מקור ליצוא ישראלי ירדני לאיחוד האירופי.

במסגרת הסדר זה היה צורך לשדרג את פרוטוקול ההעדפות הקיים בין ישראל וירדן ולהביאו לרמה הקרובה ביותר להסכם אזור סחר חופשי בין שתי המדינות.

כזכור, ישראל וירדן חתומות על הסכם QIZ עם ארה"ב המאפשר יצוא פטור ממכסה וממכס לארה"ב של סחורות המיוצרות במשותף בין ישראל וירדן. עיקר היצוא הישראלי לירדן כתוצאה מכך הינו תשומות לתעשיית הטקסטיל ב- QIZ.

השר אולמרט ישתתף היום במסגרת הכנס בפאנל בנושא מדיניות אירופה במזרח התיכון בו ייקחו חלק שרי החוץ של הולנד, בולגריה, שר החוץ לשעבר של ספרד ושר החוץ של מצרים אחמד מאהר. עוד השתתף השר אולמרט בפאנל נוסף העוסק במדיניות ארה"ב במזה"ת בו ישתתפו תת מזכיר המדינה האמריקאי וויליאם ברן ונביל שעת מחזיק התיק לענייני חוץ ברשות הפלשתינאית.

השר אולמרט אמר היום כי הוא רואה חשיבות רבה בקיום הכנס דווקא בתקופה זו ובליבון נושאים אזוריים העומדים על סדר היום, תוך חשיבה עם גורמים אירופאיים ואמריקאיים בכירים.


נתוני סחר

ברבעון הראשון בשנת 2004 הגיע היצוא הישראלי לירדן לכ- 30 מיליון דולר והיבוא באותה תקופה הגיע לכ- 12 מיליון דולר.

בשנת 2003 הגיע היצוא לירדן לכ- 87 מיליון דולר ענפי היצוא העיקריים תשומות לטקסטיל לתעשיות ה- QIZ. היבוא מירדן הגיע ל- 44 מיליון דולר. ענפי היבוא העיקריים: מוצרי טקסטיל ומוצרי חקלאות.