אולמרט יפגש הערב עם נציב הסחר האירופי פיטר מנדלסון

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט יפגש הערב, עם עמיתו, נציב הסחר האירופי פיטר מנדלסון. השניים צפויים לחתום מחר (יום ו') בירדן, ביחד עם שר התעשייה הירדני זועבי, במסגרת כינוס פורום הכלכלה העולמי על הצהרה משולשת בדבר השלמת ירדן וישראל את ההכנות לכניסה לצבירה ה


00:00 ,19.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה ידונו השניים בהידוק יחסי הסחר בין ישראל והאיחוד האירופי ויישום תוכנית הפעולה במסגרת מדיניות השכונה האירופית
 
 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט יפגש הערב, עם עמיתו, נציב הסחר האירופי פיטר מנדלסון. השניים צפויים לחתום מחר (יום ו') בירדן, ביחד עם שר התעשייה הירדני זועבי, במסגרת כינוס פורום הכלכלה העולמי על הצהרה משולשת בדבר השלמת ירדן וישראל את ההכנות לכניסה לצבירה הפאן אירופית, הנמצאת כעת בשלבי האישור האחרונים בבריסל והצפויה להיכנס לתוקף בקיץ הקרוב.
 
בפגישתם ידונו מנדלסון ואולמרט בהידוק יחסי הסחר בין ישראל והאיחוד האירופי ויישום תוכנית הפעולה במסגרת מדיניות השכונה האירופית.
 
השר אולמרט ונציב הסחר ידונו באפשרות כניסת ישראל והאיחוד האירופי למו"מ על סחר חופשי בשירותים, האצת המגעים במו"מ על הסכם תקינה וכן אפשרויות שת"פ בתחום הסחר האלקטרוני.
 
כמו כן, ידונו השניים בהרחבה גם בנושא אפשרויות שת"פ בין ישראל, הרש"פ והאיחוד האירופי בתחום הסחר. השר אולמרט מוסר כי ישראל מייחסת חשיבות רבה לחיזוק הכלכלה הפלשתינאית, בין היתר, ע"י שת"פ תעשייתיים מול שווקים חיצוניים. אולמרט מוסיף כי משרדו עובד על מודלים שונים של הסכמי סחר עתידיים עם הרש"פ, אשר חלקם יאפשרו שת"פ משולש זה.
 
אולמרט ומנדלסון גם ידונו בסבב דוחא במסגרת ארגון הסחר העולמי.

בחודש דצמבר אמורה להתקיים פגישת שרי הסחר בהונג קונג - פסגה המוגדרת חיונית להצלחת הסבב.