אולמרט ייצא הערב לביקור בהודו בראש משלחת של אנשי עסקים

במהלך הביקור ייחתם הסכם לשיתוף פעולה בתחום המו"פ ולהקמת קרן מו"פ דו לאומית. לשר תתלווה משלחת עסקית של למעלה מ-100 אנשי עסקים המייצגים כ-50 חברות בראשותו של שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא הישראלי


00:00 ,05.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
במהלך הביקור ייחתם הסכם לשיתוף פעולה בתחום המו"פ ולהקמת קרן מו"פ דו לאומית

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, ייצא הערב לביקור בן 4 ימים להודו. לשר תתלווה משלחת עסקית של למעלה מ-100 אנשי עסקים המייצגים כ-50 חברות בראשותו של שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא הישראלי. החברות המשתתפות במשלחת הן מתחומי: ההיי-טק; תקשורת;טכנולוגיות המידע; תוכנה; ציוד רפואי וביוטכנולוגיה; פרוייקטים-תשתיות; איכות הסביבה; חקלאות ומים; בטחון ואבטחה. כן ישתתפו במשלחת שני נציגים ממגזר המיעוטים (כולל נציג העיתונות הערבית,) וזאת בעקבות קשר שיצר לאחרונה משרד התמ"ת עם מועדון אנשי עסקים הערבים.

השר אולמרט יפגש עם השר ההודי, Minister for Commerce and Industry Mr. Kamal Nath וידון עימו בהגברת שת"פ בין חברות ישראליות להודיות בתחומי החקלאות,IT, טלקום, ביוטק, תשתיות, איכות סביבה,טיפול במים. כמו כן, ידונו השרים בשילוב חברות ישראליות במכרזים ממשלתיים ובפרויקטים גדולים בהודו. בפגישה ידונו השרים באפשרות לחתום על הסכמי סחר לא מכסיים במטרה לייעל ולשפר את זירת הסחר בה פועלות הקהילות העסקיות של שני הצדדים.

במהלך הביקור צפוי להחתם הסכם לשת"פ במו"פ ולהקמת קרן מו"פ דו לאומית, הקרן תיקרא- India-Israel R&D Cooperation Initiative- IIRDCI. כל צד אמור יהיה להקציב לתפעול הקרן סכום של מיליון דולר בשנה.
בפגישה יודיע השר אולמרט על הקמת מרכז סחר ישראלי באמצעות מכון היצוא בבומביי, מתוך ההכרה בחשיבות הסחר עם הודו ומתוך מגמה לעזור לקהילות העסקים להגביר את שיתוף הפעולה ביניהן המרכז יתופעל ע"י מפעיל פרטי. המטרה שהמרכז יתן שירותים בסיסיים ליצואנים ישראליים ויהווה נקודת מפגש לקהילות העסקים משתי המדינות.

כן יפגש השר אולמרט עם שר האוצר ההודי Finance Minister – P. Chidambaram וידון עימו במבנה התקציב, וברפורמות המרכזיות הנעשות בשתי המדינות. כמו כן, ידונו השרים בשיתופי פעולה בין רשויות המכס בתחום הדקומנטציה אלקטרונית, הכשרה מקצועית ושת"פ בתחום המסים.

השר אולמרט יפגש במהלך הביקור בהודו גם עם שר החקלאות, Agriculture Minister Sharad Pawar, ויקדם אפשרות לשילוב חברות ישראליות בתכנית הממשלה ההודית לשדרוג החקלאות במדינה. יצויין כי הממשלה החדשה בהודו שמה דגש בסדר העדיפויות שלה לעזור לשכבות החלשות ובעיקר לאיכרים והיא הקצתה משאבים מיוחדים למטרה זו. כמו כן, השר אולמרט יביע את נכונותה של מדינת ישראל לשת"פ בהעברה טכנולוגית בחקלאות תוך שילוב חברות ישראליות בתוכניות השדרוג של הממשלה, בכוונת השר לסקור בפני שר החקלאות את הטכנולוגיות הישראליות בתחומי המים (טיפול וניהול מים- השקייה, בקרה, שימור, מחזור וכו'). גידול אינטנסיבי בחממות, טיפוח זרעים ועוד.

בדלהי יפגשו השר אולמרט ויצואנים ישראלים עם תעשיינים מקומיים ויסקרו בפניהם את רצונן של חברות ישראליות המעוניינות לשתף פעולה עם חברות מקומיות בתחומים שונים הגברת שת"פ בין חברות ישראליות להודיות בתחומים שונים (חקלאות,IT, טלקום, ביוטק, תשתיות, איכות סביבה,טיפול במים). שילוב חברות ישראליות במכרזים ממשלתיים ובפרויקטים גדולים בהודו. השר אולמרט יעודד פעילות משותפת בשווקים שלישיים. כמו כן, בכוונת השר אולמרט להזמין את התעשיינים להשתתף בתערוכות בארץ אגריטק- 2006, וביוטק 2005.

השר אולמרט יפגש עם שר התקשורת וטכנולוגיות המידע Minister of Communication and IT – Dayanidhi Maran וידון עימו באפשרויות ליישום הסכם המו"פ המשותף בתחום ה- IT שנחתם בשנת 2002. השר אולמרט יסקור בפני שר התקשורת את הטכנולוגיות הישראליות בתחום הסלולר. כיום קיימים כשמונה מפעילים סלולריים בהודו, אולם הצפי הינו שבשנים הבאות יופחת מספר המפעילים לארבעה. ענף הסלולר פוטנציאלי מאוד לחדירת טכנולוגיות מתקדמות בתחום ובהחלט מתאים מאוד לטכנולוגיות ישראליות.
בכוונת השר אולמרט לקדם שילוב חברות ישראליות בפרויקטים תשתיתיים: האזור הכפרי בהודו מהווה 65% משטח הודו. הממשלה מתכננת לחבר כל כפר עם קוו תקשורת לוויני אחד לפחות (בכדי להקטין את העלויות הגבוהות מאוד של התקנת תקשורת קווית). פרוייקט זה יבוצע על ידי חברת הבזק הממשלתית. בתחום זה קיים פוטנציאל רב לשילוב חברות ישראליות רלבנטיות.
השר אולמרט יפגש גם עם שר החוץ Minister for Foreign Affairs – Natwar Singh, וידון עימו בנושאים מדיניים ובחשיבות בניית מרקם היחסים ,כמו כן יזמין השר את ראשי הממשל ההודי לארץ במטרה לקדם את היחסים בין שתי המדינות.
בבומבי יפגש השר אולמרט עם יו"ר חברת TATA, קבוצת החברות הגדולה בהודו עם מחזור מכירות של 11 מיליארד דולר בשנה. הקבוצה עוסקת במגוון תחומים ביניהם: אוטומוטיב, מיחשוב, בנייה, אנרגיה, מלונות, פלדה, מוצרי חקלאות ועוד. לאחרונה מתעניינת החברה בטכנולוגיות טיפול במים ובכימיקלים לחקלאות מישראל. השר יציג בפני החברה את תעשיית ההי-טק הישראלית, בדגש על תחום הטלקום וההיבט הטכנולוגי והחדשני ויציג בפני היו"ר את תוכנית המדען להקמת קרנות בשיתוף פעולה עם חברות רב לאומיות. השר אולמרט יזמין את החברה לפתח שיתופי פעולה עם חברות ישראליות, בדגש על התחום הטכנולוגי - בפעילות בהודו ובחו"ל כאחד. כמו כן, יציע השר ליו"ר החברה לשגר נציגות בכירה לישראל - בסיוע השגרירות בדלהי, הקונסוליה ומכון היצוא - לאיתור שותפים ישראלים מתאימים.

כמו כן יפגש השר אולמרט עם יו"ר חברת BPL, קבוצת חברות העוסקת בתחומים שונים בינהם טלקום – סלולאר , מיחשוב, אלקטרוניקה (החברה מייצרת 20% מסך הטלויזיות הנמכרות בהודו) , מוצרי רפואה. מחזור מוערך- מיליארד דולר. החברה פועלת בארה"ב, אירופה,יפן ואסיה. הצגה קצרה של תעשיית ההיי-טק הישראלית, בדגש על תחום הטלקום וההיבט הטכנולוגי והחדשני. השר יסקור את הטכנולוגיה הישראלית כמוקד לעניין, לשת"פ ולרכש מצד חברות בינ"ל מובילות בעולם.
השר אולמרט ייפגש גם עם חברת Finolex, חברת TCS-Tata Consultancy וידון עימן באפשרות לשיתופי פעולה עם חברות ישראליות.

השר אולמרט יפגש עם הקהילה היהודית בבומביי, הקהילה היהודית בהודו מונה כיום כ- 5,000 נפש רובם בבומביי ובסביבתה. בשיאה מנתה הקהילה בהודו כ-25 אלף נפש, מרביתם עלו ארצה מאז קום המדינה. כיום חיים בישראל כ-60 אלף ישראלים יוצאי הודו.

בבנגלור יפגש השר אולמרט עם חברת Infosys מדובר בחברה הנחשבת לאחת משלוש החברות המובילות בעולם בתחום ה-IT. מחזור המכירות שלה מוערך לשנת 2004- 1.06 מיליארד דולר. החברה מתעניינת בטכנולוגיות ישראליות בתחומי ה-IT. עם נשיא חברת Wipro - חברת IT המספקת שירותי מו"פ לתעשיית הטלקום והאלקטרוניקה. מחזורה השנתי- 1.2 מיליארד דולר.

בכל אחת משלוש הערים שבהן יבקרו השר ומשלחת התעשיינים יערך סמינר עיסקי אשר במהלכו נקבעו פגישות אישיות לחברות הישראליות עם חברות מקומיות.