אולמרט ייצא בשבוע הבא לביקור רשמי ברומניה פולין ורוסיה

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט ייצא בשבוע הבא לביקור רשמי בן חמישה ימין ברומניה פולין ורוסיה


00:00 ,02.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

אל השר תתלווה משלחת גדולה של אנשי עסקים בתחום התקשורת וכן ראשי ענף היהלומים

 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט ייצא בשבוע הבא לביקור רשמי בן חמישה ימין ברומניה פולין ורוסיה.
 
לנסיעת מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט למזרח אירופה חשיבות רבה בשל הצמיחה המהירה של שווקים אלו, והעליה בביקושים למוצרים מתקדמים, וכן הצורך בהרחבת התשתיות הטכנולוגיות והמעורבות הגוברת עם האיחוד האירופי. לאור זאת יש חשיבות מיוחדת של ביקור שר כלכלי בכיר בליווי משלחת עסקים בכירה.
 
אל השר מתלווה משלחת של 35 חברות מובילות בתחום ההיי טק רובן בתחום התקשורת. בכל אחת מהמדינות משתתפות 20 חברות שונות. המשלחת לרוסיה אורגנה ע"י מכון היצוא הישראלי והמשלחת לרומניה ופולין אורגנה ע"י חברת גלובוס גייט גרופ, בהנהלתה של אילנה קפיטולניק, ומכון היצוא הישראלי.
 
כמו כן יצויין כי תכנית המשלחת בכל אחת מהמדינות מתמקדת בפגישות אישיות המאורגנות מראש. כן יתלוו אל השר חלק מראשי החברות המובילות, בפגישותיו  עם שרי הכלכלה והתקשורת במדינת היעד.
 
ברומניה ייפגש מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט עם נשיא רומניה יון אליאסקו Ion Iliescu; ראש ממשלת רומניה אדריאן נסטנסה Adriean Nastase; שר הכלכלה והמסחר דן יואהן פופסקו Dan Ioan Popescu שר התקשורת דן ניקה Dan Nica ושר החוץ מירקאה ג'ואנה Mircea Geoana . כמו כן, יפתח השר אולמרט יחד עם שר התקשורת הרומני סמינר בתחום התקשורת וה- IT אשר מטרתו קידום שיתופי פעולה בין חברות ישראליות וחברות רומניות. השר אולמרט יקיים דיונים עם השרים בנושא הסחר עם המדינות והרחבת שיתופי פעולה קיימים עם רומניה.
 
במקביל לביקור השר תתקיים ברומניה ועדה כלכלית מעורבת שתדון ביישום הסכם אס"ח בין ישראל לרומניה שנחתם בשנת 2001.
 
אל השר תתלווה משלחת עסקית שבראשה עומד איש העסקים מוטי זיסר, יו"ר מועצת המנהלים של חברת אירופה ישראל.במשלחת ישתתפו סגני נשיא חברת אלוורון פיטר ורדי ובני גלזר; סגני נשיא אמדוקס גדעון הרטמן ושבתאי קורן; סגן נשיא חברת אי. סי. איי טלקום אלי פלד; נשיאת אלסינט רחל לוין; מנכ"ל טריון אלי מור; נשיא ווקלטק איילון גנור ;סגן נשיא גילת לווינים אריה רוזיכנר; סגנית נשיא חברת גמאטרוניקס דינה שולמן; מנכ"ל אקססנט מיכאל רוטנברג ועוד.
 
ממינהל סחר חוץ בתמ"ת נמסר כי היקף הסחר עם רומניה בשנת 2003 הסתכם בכ- 200 מליון דולר מתוכם 120 מליון דולר יצוא המהווה גידול של 8% לעומת יצוא בשנת 2002. בין מוצרי היצוא העיקריים: תקשורת והיי טק  המהווים כ- 60% מסך היצוא הישראלי לרומניה וכן מוצרי כימיה ואבני חן.
 
היבוא מרומניה הסתכם בשנת 2003 בכ- 76 מליון דולר. בין מוצרי היבוא העיקריים מתכות פשוטות אבני חן ומוצרי עץ. 
 
המשלחת העסקית ממשיכה עם מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת אולמרט לפולין שם ייפגש השר עם נשיא פולין קוושנייבסקי, סגן רוה"מ ושר הכלכלה ירגזי האוזנר, סגן שר הממשלה ושר התשתיות מרק פול. בפולין יתקיים סמינר תקשורת עם חברות מקומיות מהמובילות בתחום התקשורת הקווית ומפעילי הסלולרי והאינטרנט.
 
פולין מהווה את המדינה החשובה והגדולה מבין עשרת המדינות המצטרפות לאיחוד האירופי בשנת 2004. ישראל מייחסת חשיבות רבה לפולין, ושר התמ"ת והתקשורת אולמרט ידון עם עמיתו שר הכלכלה ירגזי האוזנר על הגברת הסחר בין המדינות ועל ההשלכות של הצטרפותה של פולין לאיחוד האירופאי. עיקר הפוטנציאל עם פולין הוא בתחום החקלאות, איכות הסביבה, והתקשורת. בפולין ישנן השקעות רבות שמקורן בישראל הנאמדות בכ- 1.5 מיליארד דולר.
 
ממינהל סחר חוץ בתמ"ת נמסר כי היקף הסחר בין ישראל ופולין הסתכם בשנת 2003 בכ- 153 מליון דולר . מתוך זה הסתכם היצוא הישראלי בכ- 93 מליון דולר גידול של 7% לעומת שנת 2002. עיקר הגידול ביצוא הוא בתחום הכימיקלים מוצרי מזון ופלסטיק. יצויין כי עיקר היצוא הישראלי לפולין במשך השנים היה מורכב ממוצרי היי טק, אך בשנים האחרונות חלקו של ההיי טק הלך וקטן, וחלקם של הכימיקלים הלך וגדל. בכוונת משרד התמ"ת ליצור הזדמנויות עבור חברות ההיי טק הישראליות להכנס ולפעול בשוק הפולני. היבוא מפולין הסתכם בשנת 2003 בכ-60 מיליון דולר.
 
בתום הביקור בפולין ימשיך מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט לרוסיה, שם ייפגש עם ראש ממשלת רוסיה מיכאל קסינוב, שר התקשורת ליאוניד ריימן, שר החוץ איגור ייבנוב, שר המסחר והפיתוח הכלכלי גרמן גרף, ראש עירית מוסקבה יורי לושקוב ובכירי התעשיה הרוסית: יו"ר קבוצת אלפא (חברת אחזקות החולשת על תחומי התקשורת הבנקאות והנפט) מנכ"ל סביאז אינווסט, מיכאל פרידמן (חברת הטלפוניה הממשלתית), יו"ר חברת גזפרום (יצרנית הגז הגדולה בעולם). מדובר בחברות מפתח בשוק הרוסי.
 
לשר תתלווה משלחת עסקית בראשותו של אלישע ינאי נשיא מוטורולה, ובהשתתפות זהר זיסאפל יו"ר מועצת מנהלים של ראד, אורן מוסט נשיא ומנכ"ל גילת תקשורת ולווינים, אלון גנור מנכ"ל ויו"ר ווקלטק , מנכ"ל ספייסקום דוד פולק וכן נציגי חברות נוספות כמו: אי .סי איי, טלרד ועוד.
 
אל השר יתלוו ראשי ענף היהלומים הישראלי שמחה לוסטיג יו"ר מכון היהלומים הישראלי שמואל שניצר נשיא הבורסה ליהלומים, מוטי בסר מנכ"ל התאחדות נשיא היהלומים, יאיר כהן מנכ"ל בורסת היהלומים אפרים רביב מנכ"ל מכון היהלומים וכן הנשיא המיועד של התאחדות תעשייני היהלומים מוטי גנץ.
 
בדיונים אשר יקיים השר אולמרט עם עמיתיו שרי התקשורת המסחר והפיתוח ידונו הגברת הסחר וקידום שיתופי הפעולה ופרוייקטים משותפים בין חברות ישראליות ורוסיות כמו כן יתקיים סמינר תקשורת בחסות שר התקשורת הרוסי.
 
במסגרת ביקורו של השר ברוסיה יפגש השר עם השר האחראי על הגוחרן שהוא המשרד הממשלתי האחראי על אוצרות הטבע היקרים ועם נשיא חברת היהלומים הגדולה ברוסיה אלרוסה, מתוך מטרה לבדוק את אפשרות קניית יהלומי גלם ישירות ברוסיה עבור התעשיה הישראלית.
 
יצויין כי הצורך בהגדלת היקף האספקה הישירה של יהלומי גלם נובע ממעמדה של תעשיית היהלומים הישראלית, ישראל מייבאת מדי שנה כ- 50% מכלל מכירות יהלומי הגלם בעולם.
 
ממינהל סחר חוץ בתמ"ת נמסר כי היקף הסחר עם רוסיה הסתכם בשנת 2003
בכ- 791 מליון דולר מתוכו היצוא הגיע ל- 220 מליון דולר – גידול של 4% לעומת שנת 2002. הענפים העיקריים ביצוא לרוסיה הם: היי טק ותקשורת המהווים כ- 50% מסך היצוא לרוסיה. מוצרי כימיה מהווים 13% והפלסטיק 10% מסך היצוא.
 
היבוא מרוסיה הסתכם בשנת 2003 בכ- 570 מליון דולר – עליה של 11% לעומת שנת 2002. עיקר היבוא אבנים יקרות המהווים כ- 70%
 
המשלחות למדינות אלו אורגנו ע"י מכון היצוא הישראלי וכן חברת גלובוס גייט גרופ ובמעורבות וסיוע צמוד של הנציגים הכלכלים במדינות אלה.