אולמרט יוצא לביקור במוסדות האיחוד האירופי בבריסל

אולמרט יפעל לכניסת ישראל לתוכניות נוספות של האיחוד האירופי, אשר יכולות להעניק ערך מוסף לתעשייה הישראלית;אולמרט: תבחן אפשרות לשילוב ישראל בפרויקט המודרניזציה של מערך הפיקוח והבקרה האווירית באירופה בהיקף של 3 מיליארד יורו


00:00 ,07.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט יפעל לכניסת ישראל לתוכניות נוספות של האיחוד האירופי, אשר יכולות להעניק ערך מוסף לתעשייה הישראלית;אולמרט: תבחן אפשרות לשילוב ישראל בפרויקט המודרניזציה של מערך הפיקוח והבקרה האווירית באירופה בהיקף של 3 מיליארד יורו
 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, יוצא מחר (יום ג') לביקור במוסדות האיחוד האירופי בבריסל.
 
בפגישותיו ידגיש השר אולמרט את הגברת האינטגרציה המסחרית עם אירופה, גוש הסחר הגדול בעולם. משרד התמ"ת גיבש תשתית הסכמית במסגרת תוכנית אירופה הרחבה, לצורך השגת יעד זה.
 
אולמרט יפגש עם מקבילו גונתר ורהויגן, סגן הנשיא והממונה על תיק התעשייה באיחוד האירופי. ורהויגן, אשר בנציבות הקודמת היה הממונה על הרחבת האיחוד האירופי, קיבל לאחריותו את נושא התעשייה עם סמכויות מורחבות.
 
בפגישה עם ורהויגן, בכוונת השר אולמרט לפעול לכניסת ישראל לתוכניות נוספות של האיחוד האירופי, אשר יכולות להעניק ערך מוסף לתעשייה הישראלית. זאת בנוסף להשתתפות בתוכנית המסגרת למו"פ ובפרויקט גלילאו.
 
השר אולמרט אמר כי ניסיון השתתפות ישראל בתוכניות אלו מצביע על הידוק היחסים בין ישראל ואירופה, ויתרה מכך, להגברת חשיפת חברות ישראליות למקביליהן באירופה ולהגדלת שת"פ התעשייתי – מסחרי.
 
אולמרט וורהויגן ידונו גם בנושא יישום תוכנית הפעולה במסגרת יוזמת "אירופה הרחבה", יוזמה עליה היה מופקד ורהויגן במסגרת תפקידו הקודם. השר אולמרט מסר כי בכוונתו להדגיש את נושא העמקת הקשרים בין חברות וגופים עסקיים מאירופה וישראל, תחת מטריה של ישראל ונציבות האיחוד האירופי.
 
ממינהל סחר חוץ בתמ"ת נמסר כי משרד התמ"ת נענה לפניית איגוד תעשיות החלל והתעופה הישראלי, אשר הוקם לאחרונה, לפעול להענקת מעמד חברות עבורו בארגון התעופה והחלל האירופי, ה- ASD, המאגד את כל התעשיות הגדולות באירופה בתחום החלל, תעופה ובטחון בהיקף של כ- 100 מיליארד יורו לשנה.
 
הנציב ורהויגן מופקד גם על נושא פעילות המו"פ האזרחי בתחום הביטחון – security. זהו תחום חדש יחסית בפעילות האיחוד, אך כבר בתוכנית המסגרת השביעית, ייהנה מתקציב בסך של מיליארד יורו. בפגישותיו יבקש השר אולמרט לכלול נציג מטעם המדען הראשי בתמ"ת, במועצת ההיגוי בנושא הביטחון, אשר הוקמה לאחרונה במטרה לבנות ולהגדיר את התכנים וסדרי העדיפויות בתחום זה.
 
אולמרט והנציב האירופי לענייני תעשייה ידונו בשת"פ בתחום החלל. זאת לאחר שהאיחוד האירופי החליט לתת דגש לפעילות בתחום זה. לאור כניסת ישראל לפרויקט גלילאו, ידונו השניים באפשרויות לשת"פ תעשייתיים בענפים אלו.
 
בנוסף ייפגש השר אולמרט עם סגן הנשיא והממונה על נושא התחבורה, ז'אק בארו. בפגישה תבחן השתלבות ישראל בפרויקט אירופי חדש, הנמצא כעת בשלבי תכנון ויישומו מתוכנן לשנת 2007.
 
מדובר בפרויקט ענק למודרניזציה של כל מערכי הפיקוח והבקרה האווירית באירופה, הפרויקט אמור להימשך כ- 15 שנה והיקפו כ- 3 מיליארד דולר.
 
עוד ייפגש השר אולמרט עם הנציבה לענייני חוץ, בניטה פררו וולדנר, לדיון בנושאי ההתפתחויות במזה"ת. במהלך ביקורו יבקר השר אולמרט באנטורפן לפגישה עם מועצת היהלומים הגבוהה, לדון בבעיות הפוגעות בסחר ביהלומים.