אולמרט יבקר בסין בראש משלחת של כ- 180 אנשי עסקים

יורם אורון: סין מגלה עניין רב בקיום שיתופי פעולה עם קרנות הון זרות. חברות סיניות מנהלות במשותף עם קרנות הון סיכון זרות הון בהיקף של כ- 420 מיליון ד'


00:00 ,15.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יורם אורון: סין מגלה עניין רב בקיום שיתופי פעולה עם קרנות הון זרות. חברות סיניות מנהלות במשותף עם קרנות הון סיכון זרות הון בהיקף של כ- 420 מיליון ד'

סין מעוררת כיום עניין רב ומסתמנת כמרכז היי טק עולמי חדש. יורם אורון, שותף מייסד בקרן ההון סיכון ורטקס ויו"ר ועידת ההיי טק והון הסיכון בבייג'יין ובשנחאי אשר יתקיים במסגרת ביקורו של מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, התייחס לקשרים העסקיים המתקיימים היום בין ישראל לסין ואמר כי חברות טכנולוגיות סיניות הן שותפות אסטרטגיות פוטנציאליות עבור חברות טכנולוגיות ישראליות.

כיום מתקיים שיתוף פעולה בין חברות טכנולוגיות ישראליות וסיניות, בניהן יצרנית השבבים הרביעית בגודלה בסין SMIC, בה השקיעה ורטקס לפני כ- 9 חודשים. SMIC בוחנת אפשרות לשילוב ייצור שבבים של חברות ישראליות בקווי הייצור שלה. כמו כן, ורטקס אירחה בישראל את מנכ"ל SMIC, דר' ריצ'רד צאנג, שנפגש עם סגן ראש הממשלה ועם חברות שבבים ישראליות במטרה לתאם שיתופי פעולה, ובמסגרת המשלחת המתוכננת של שר התמ"ת לסין,יבקרו חברות ישראליות SMIC ויפגשו עם דר' צ'אנג.

יורם אורון התייחס גם לפעילות הון סיכון בסין ואמר שחברות סיניות גדולות מגלות עניין רב בקיום שיתופי פעולה עם קרנות הון סיכון זרות. על פי נתונים של מרכז מחקר להון סיכון Zero2IPO ( Zero2IPO VC Research Center), חברות סיניות מנהלות במשותף עם קרנות הון סיכון זרות הון בהיקף של כ- 420 מיליון ד' ובסה"כ בסין כ- 10.5 מיליארד דולר פנוי להשקעות, הכולל הון מקומי בהיקף של כ- 4.1 מיליארד ד' והון זר בהיקף של כ- 6 מיליארד ד'. היקף הון זה צפוי לגדול בשנים הקרובות.