אולמרט יבקר בסין בליווי משלחת של כ- 150 אנשי עסקים

נשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה: סין הינה גורם דומיננטי בכלכלת העולם , עלינו להצטרף לסין על ידי שיווק מוצרים ישראלים ולהדגיש את היתרון היחסי הישראלי במיוחד בתחום טכנולוגיית העלית והתקשורת.


00:00 ,09.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט: ביקורי בסין יתרום לפתיחת דלתות וקידום הקשרים העסקיים של חברות ישראליות במדינות אלו

נשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה: סין הינה גורם דומיננטי בכלכלת העולם , עלינו להצטרף לסין על ידי שיווק מוצרים ישראלים ולהדגיש את היתרון היחסי הישראלי במיוחד בתחום טכנולוגיית העלית והתקשורת.

נשיא מוטורולה אלישע ינאי: ביקורים ממלכתיים המשלבים את ראשי התעשייה הישראלית עוזרים לקדם תהליכים ומגדילים את פוטנציאל היצוא הישראלי; הייצוא הישראלי לסין כולל יהלומים גדל בשנים 2003 ב-43 אחוזים.

"אני רואה בביקורי בסין הזדמנות משמעותית לפתיחת דלתות וקידום הקשרים העסקיים של חברות ישראליות, בכוונתי להעלות נושאים ופרוייקטים של חברות ישראליות בפני הגורמים הרשמיים והעסקיים עימם אפגש" – כך אומר מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט לקראת מפגש שמקיים היום השר אולמרט עם נציגי המשלחת העסקית אשר תתלווה אליו בשבוע הבא לביקור רשמי בין חמישה ימים בסין.

השר אולמרט ציין בפני חברי המשלחת את הפוטנציאל הגדול הקיים בסין, השר אולמרט אמר כי סין מהווה את הפוטנציאל הגדול ביותר בשנים הקרובות למוצרים וטכנולוגיות ממגוון גדול של תעשיות. על פי המחקרים, סין תהפוך לשוק הצרכני הגדול בעולם והיא כבר הפכה למרכז הייצור העולמי במספר מוצרים. למרות כל המשברים הפיננסים באסיה הכלכלה הסינית מפגינה שני עשורים של צמיחה והכנסה מתוכננת של טכנולוגיות חדישות. "היצואנים הישראליים "גילו" לאחרונה את סין אך הקושי בחדירה לארץ זו מונע מהם את ניצול הפוטנציאל הקיים במדינה.
סיוע ממלכתי כדוגמת ביקורי הקרוב בסין בליווי משלחת של כ- 150 אנשי עסקים, יסייע לפתיחת דלתות וליצירת קשרים פוטנציאלים לשיתופי פעולה דבר אשר יביא לגידול משמעותי ביצוא לסין".
עודד טירה נשיא התאחדות התעשיינים, אשר יעמוד בראש המשלחת העיסקית המאורגנת ע"י מכון הייצוא ואיגוד קרנות הון סיכון אומר כי סין הינה גורם דומיננטי בכלכלת העולם וכי ההצטרפות של כוח הקניה הסיני העתידי וכושר היצור הסיני יכולים לקבוע אם העולם יהיה בשפל או בפריחה. עוד הוסיף טירה כי סין נתפסת היום כאיום מאחר והיא רוכשת תשומות בקצב ללא תקדים מספקים בעולם ובכך מייקרת את התשומות לתעשיות אחרות שאינן בסין, לאחר מכן היא מוכרת את המוצרים המוגמרים במחיר נמוך ובכך גורמת לירידת רווחיות של כל סוגי התעשיות בעולם.

בכך לא ניתן להלחם , אומר טירה, לכן צריך להצטרף לסין על ידי שיווק מוצרים ישראלים בסין עם יתרון יחסי במיוחד בתחום טכנולוגיית העלית והתקשורת ולרכוש מסין חומרי גלם.

אלישע ינאי נשיא מוטורולה אשר יעמוד בראש משלחת ההי טק, אומר לקראת המפגש המקדים שמקיים השר אולמרט כי "השוק הסיני מהווה הזדמנות מצוינת עבור תעשיית האלקטרוניקה והמידע הישראלית, שוק זה נמצא בתהליך פיתוח מואץ ולטכנולוגיות הישראליות המתקדמות יש הרבה מה לתרום. אנחנו מקווים כי משלחת התעשיינים לסין תניב סידרת שיתופי פעולה ופתיחת ערוצים חדשים ליצוא." עוד הוסיף ינאי כי על הממשלה להמשיך ולסייע לתעשייה עתירת הידע הישראלית לפרוץ לשווקים חדשים במדינות נוספות. "ביקורים ממלכתיים המשלבים את ראשי התעשייה הישראלית עוזרים לקדם תהליכים ומגדילים את פוטנציאל היצוא. "

אורי ברנשטיין, מנכ"ל החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, אומר כי בסין קיימת התעניינות רבה למערכות טלקומוניקציה ומוצרים לאיכות הסביבה, ברנשטיין מעריך כי צפוי גידול בהיקף היצוא בתחומים אלה.

תכנית המשלחת בכל אחת מהערים תתמקד בפגישות אישיות המאורגנות מראש. כן יתלוו אל השר חלק מראשי החברות המובילות, בפגישותיו הרשמיות במדינת היעד.

הנספח המסחרי של ישראל בסין, יוסי גנזל, מסר כי ברבעון הראשון של 2004: היצוא הישראלי כולל יהלומים לסין גדל ב- 14% ל- 161 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2004 לעומת 141 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול נרשם ביצוא מכונות ומכשירים (44% מהיצוא ו- 68% גידול) ומתכות (6% מהיצוא 85% גידול) .

סך היבוא מסין גדל ב- 42% ל –299 מיליון דולר כתוצאה מגידול ביבוא טקסטיל (23% מסך היבוא 43% גידול) מכונות ומכשירים (25% מסך היבוא ו- 40% גידול).

בשנת 2003: היצוא הישראלי כולל יהלומים לסין גדל ב- 43% (!) ל- 608 מיליון דולר בשנת 2003 לעומת 410 מיליון דולר בשנת 2002. עיקר הגידול נרשם ביצוא מכונות ומכשירים (45% מסך היצוא ו- 49% גידול) ציוד רפואי (17% מסך היצוא ו- 49% גידול) ומוצרים כימיים (12% מסך היצוא ו- 45% גידול) . ביצוא יהלומים לעומת זאת נרשם גידול מתון של 5% בלבד. לפיכך הצטמצם חלקם של היהלומים ל- 14% מסך היצוא לעומת 19% בשנה שעברה.

סך היבוא מסין גדל ב- 27% ל –985 מיליון דולר כתוצאה מגידול ביבוא מכונות ומכשירים (27% מסך היבוא ו- 42% גידול), טקסטיל (24% מסך היבוא ו- 18% גידול) ומוצרים כימיים (8% מסך היבוא ו- 29% גידול). בולטת העובדה שיבוא הטקסטיל הפך בתוך שנתיים לאחד מהענפים המובילים ביבוא מסין .