אולמרט חתם על צו יבוא חופשי חדש

בין השינויים בצו החדש: הוצאת עשרות מוצרים מחובת רישוי, ביטול חובת הרישוי על יבוא מכמה מדינות שעימן אין יחסים דיפלומטיים, ביטול חובת סימון "סוג א' " בחשבונית הספק, וחיוב ברישוי של טובין שזוהו כמשמשים גורמי טרור או כעלולים להוות סכנה לציבור


00:00 ,11.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הצו ייכנס לתוקף 60 ימים לאחר שיפורסם ברשומות. בין השינויים בצו החדש: הוצאת עשרות מוצרים מחובת רישוי, ביטול חובת הרישוי על יבוא מכמה מדינות שעימן אין יחסים דיפלומטיים, ביטול חובת סימון "סוג א' " בחשבונית הספק, וחיוב ברישוי של טובין שזוהו כמשמשים גורמי טרור או כעלולים להוות סכנה לציבור
 
מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, חתם על צו יבוא חופשי החדש, שמחליף את הצו שחוקק לראשונה לפני כ-30 שנה ותוקן מאז פעמים רבות בצורה של "טלאי על גבי טלאי". לטענת גורמים במשרד התמ"ת, הצו החדש מביא עימו הקלה על ציבור היבואנים.
 
בועז הירש, מנהל מינהל סחר חוץ בתמ"ת אמר כי בשנה האחרונה פעל משרד התמ"ת לצמצם את מספר המדינות המוגבלות ביבוא לישראל. צו זה, לטענת הירש, הוא צעד נוסף בהפיכת החוקים בתחום הסחר למשקפים את מדיניות המשרד בתחום הסחר הבינלאומי מאז שנות התשעים - ליברליזציה, הורדת חסמים לא מכסיים, הגברת השקיפות, והקלה על ציבור היבואנים והעוסקים בסחר. כמו כן, ציין הירש, יאפשר הצו לרשויות הרלוונטיות להתרכז בפיקוח בתחומים ההכרחיים.
 
יצויין כי בין השינויים המהותיים בצו החדש: פירוט הגורמים אליהם יש לפנות במשרדים השונים, הוצאת עשרות מוצרים מחובת רישוי, ביטול חובת הרישוי על יבוא מכמה מדינות שאינן מקיימות עימנו יחסים דיפלומטיים, ביטול חובת סימון "סוג א'" בחשבונית הספק, וחיוב ברישוי של טובין שזוהו כמשמשים גורמי טרור או כעלולים להוות סכנה לציבור.
 
הצו ייכנס לתוקף 60 ימים לאחר שיפורסם ברשומות. עם כניסתו לתוקף של הצו, בכוונת משרד התמ"ת בשיתוף עם רשות המסים בישראל ומשרדים נוספים, להעלות לאוויר אתר שבו יוכל כל אחד לקבל את כל המידע לגבי חוקיות היבוא והתהליכים והאישורים הרלוונטיים אליו.
 
לקראת כניסתו לתוקף של הצו, קיימו לאחרונה מינהל סחר חוץ והלשכה המשפטית במשרד התמ"ת כנס בין-משרדי ראשון מסוגו בנושא צו יבוא חופשי התשס"ו-2006. בכנס נכחו מעל 45 נציגים ממשרדי הממשלה השונים בתחום הסחר, ובהם משרדי התחבורה, הבריאות, התקשורת, התשתיות, החקלאות, איכות הסביבה, בטחון הפנים, והפנים.
 
במהלך הכנס הוצג למשתתפים צו יבוא חופשי החדש וכן דווח על עקרונות הצעת חוק יבוא-יצוא החדש המצוי בתהליכי הכנה".