אולמרט חתם בהודו על מזכר הבנה לשת"פ במו"פ ולהקמת קרן מו"פ דו לאומית

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, חתם אתמול אחה"צ עם שר המדע והטכנולוגיה של הודו KAPIL SIBALעל מזכר הבנה לשת"פ במחקר ופיתוח ולהקמת קרן מו"פ דו לאומית. כל צד יקציב לתפעול הקרן סכום של מיליון דולר בשנה.


00:00 ,09.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, חתם אתמול אחה"צ עם שר המדע והטכנולוגיה של הודו קפיל סיביל על מזכר הבנה לשת"פ במחקר ופיתוח ולהקמת קרן מו"פ דו לאומית. כל צד יקציב לתפעול הקרן סכום של מיליון דולר בשנה. השר אולמרט אמר במהלך הטקס כי הוא מקווה ששיתוף הפעולה בתחום המו"פ יגבר והשימוש בקרן ע"י חברות ישראליות והודיות יוכיח את עצמו.
 
במהלך הפגישה שקיים השר אולמרט עם שר המדע ביקש השר לשלב טכנולוגיות ומו"פ ישראלי בפרוייקטים ישראליים ולהגביר שתוף פעולה בין חברות הודיות וישראליות.
 
כן נועד השר אולמרט עם עמיתו שר התקשורת, דיינידי מרן. בפגישה השתתפו נציגי חברות ישראליות מתחום התקשורת (רד, מוטורולה, אורכית, אלווריון, סלטרה, איסיאי) בפגישה ביקש השר אולמרט לשלב חברות ישראליות בפרוייקטים תשתיתיים בתחום התקשורת שנעשים בעיקר באזור הכפרי בהודו. כן סקר השר אולמרט את הטכנולוגיות הישראליות המתקדמות בתחום הסלולר והתקשורת האלחוטית, וביקש לבדוק אפשרויות לקידום המיזמים המשותפים בין חברות ישראליות והודיות.
 
השר אולמרט נועד גם במהלך ביקורו עם שר החקלאות של הודו SHARAD PAWAR. לשר התלוו לפגישה מספר חברות ישראליות. במסגרת המפגש העלה השר אולמרט את נכונותה של ישראל לשתף פעולה בהעברת טכנולוגיות בחקלאות ושילוב חברות ישראליות בתוכניות השדרוג של הממשלה. ניתן להדגיש את הטכנולוגיות הישראליות בתחומי המים (טיפול וניהול מים – השקייה, בקרה, שימור וכו'), גידול אינטנסיבי בחממות, טיפוח זרעים וכותנה.
 
יצויין עוד כי במהלך המפגשים העסקיים היום שנערך לחברות ישראליות ע"י מכון היצוא הישראלי התקיימו 250 מפגשים עסקיים.