אולמרט: חברות ישראליות יכולות להשתלב במגמות הפיתוח ושדרוג התשתיות בגרוזיה

אולמרט נועד עם שר הכלכלה הגרוזיני, מציין: חברות ישראליות יכולות להשתלב במגמות הפיתוח ושדרוג התשתיות בגרוזיה ; הייצוא הישראלי לגרוזיה מצומצם ועומד על 2.5 מיליון דולר - עיקרו בענף התקשורת


00:00 ,29.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט נועד עם שר הכלכלה הגרוזיני, מציין: חברות ישראליות יכולות להשתלב במגמות הפיתוח ושדרוג התשתיות בגרוזיה ; הייצוא הישראלי לגרוזיה מצומצם ועומד על 2.5 מיליון דולר - עיקרו בענף התקשורת

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט, נפגש היום בירושלים עם שר הכלכלה של גרוזיה, מר בנדוקידזה. שר הכלכלה מתלווה לביקורו בישראל של נשיא גרוזיה מר סאעקשווילי. לביקור מתלווה משלחת של כ- 16 אנשי עסקים בכירים מגרוזיה.

זהו ביקורו הראשון של נשיא גרוזיה סאעקשווילי בישראל, אשר מונה כנשיא בחודש ינואר השנה בעקבות "מהפכת הורדים" בסוף 2003 אשר הביאה לסילוקו של הנשיא שוורנדזה.

השר אולמרט שוחח עם עמיתו על דרכים להגברת הסחר ושיתוף הפעולה הכלכלי בין שתי המדינות. גרוזיה ניצבת בפני רפורמות כלכליות מקיפות, וזוכה לכספי סיוע הן מצד קרן המטבע העולמית והן מצד האיחוד האירופי.

כלכלת גרוזיה מראה סימני התאוששות לאחר המשבר הכלכלי שפקד אותה ושנגרם עקב המשבר הכלכלי ב-1998 ברוסיה. גרוזיה מיישמת תוכנית הפרטה נרחבת, המלווה בחקיקה המקדמת את צעדי הליברליזציה, רפורמה במיסוי והקטנת הגירעון הממשלתי. גרוזיה נהנית ממיקומה האסטרטגי לחופי הים השחור, ומשמשת כמוצא ימי למדינות הקווקז. גרוזיה הינה מדינה חקלאית, כאשר ענף החקלאות מהווה כשליש מהתוצר ומעסיק כשני שליש מכח העבודה. ענפים מובילים אחרים הן מתכות, ומכונות.

השר אולמרט ציין בפני מקבילו את יכולות החברות הישראליות להשתלב במגמות הפיתוח ושידרוג התשתיות בגרוזיה.
במהלך הביקור בישראל יתקיים סמינר שיתוף פעולה כלכלי בהשתתפות של כ-70 חברות ישראליות. הסמינר מאורגן בשיתוף עם מכון היצוא הישראלי.

רקע:
הסחר בין ישראל לגרוזיה הוא מצומצם, והסתכם בשנת 2003 בכ-3 מיליון דולר בלבד. היצוא מישראל לגרוזיה הוא של כ-2.5 מיליון דולר, כאשר ענף הייצוא המוביל לגרוזיה הוא ענף התקשורת. היקפי הסחר הצטמצמו לאחר השנים 97' ו-98' , עת עמדו על כ- 17 מיליון דולר.