אולמרט הציע לחברת סמסונג להרחיב את מרכז המו"פ שלה בישראל

אתמול סיים מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, מר אהוד אולמרט, את ביקורו המוצלח בקוריאה. השר אולמרט ביקר ביום שלישי ורביעי בקונטלומרטים הגדולים בקוריאה וזכה לקבלת פנים מרשימה ביותר


00:00 ,20.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול סיים מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, מר אהוד אולמרט, את ביקורו המוצלח בקוריאה. השר אולמרט ביקר ביום שלישי ורביעי בקונטלומרטים הגדולים בקוריאה וזכה לקבלת פנים מרשימה ביותר.
 
בחברת סמסונג הקוראנית נפגש השר אולמרט עם מנכ"ל וסגן יו"ר החברהמר ג'ונג יונג יון , ודן עמו על אפשרויות רבות להרחבת שת"פ עם חברות ישראליות ועם מדינת ישראל בכלל. אחת הדרכים אותן הציג הינה הייצור המשותף של מוצרי אלקטרוניקה באזורי ה- QIZבירדן ובמצרים לצורך יצוא פטור ממכס לארה"ב.
 
בנוסף הציע השר אולמרט להמשיך ולהרחיב את מרכז המו"פ של סמסונג בארץ המעסיק 35 איש. חברת סמסונג שהכנסותיה בשנה האחרונה נאמדים ב-44 מיליארד דולר ורווחיה ב-10 מיליארד דולר הוזמנה גם להשתתף בתוכניות המדען הראשי. מנכ"ל החברה הביע עניין רב בהצעות השר אולמרט וביקש לבחון את הנושא . כן סוכם במהלך המפגש על הגעת צוות מומחים מסמסונג לבחינת טכנולוגיות בתחום אבטחת המידע וטכנולוגיות חדשניות בתחום הסלולרי .
 
בביקורו בחברת LGנפגש השר אולמרט עם סגן יו"ר החברה, מר Kim. השר אולמרט הזמין את סגן היו"ר לארץ בראש משלחת מומחים, הציע לפתוח מרכזי מו"פ בארץ ולבדוק השתתפות בתוכניות שונות של המדען הראשי, ביניהן הקמת קרן מו"פ משותפת בין חברת LGלמדינת ישראל.
 
בנוסף ביקר השר אולמרט בחברת KT(הבזק המקומי) ובחברת innostrem– יצרנית טלפונים סלולריים שנרכשה לאחרונה ע"י חברת embiageהישראלית.
 
בכל המפגשים הצטרפו אל השר חברי המשלחת העסקית וקיימו פגישות עסקיות מוצלחות עם מקבלי ההחלטות הרלבנטיים בחברות.
 
ביומו האחרון של הביקור בקוריאה נפגש השר אולמרט עם השר לאיכות הסביבה מר Kwak(קווק) ודן עמו על שילובן של חברת ישראליות בפרוייקטים ממשלתיים בעיקר בתחום ינהול וטפול במים ובביוב. השר אולמרט הזמין את עמיתו הקוריאני לבקר בישראל בראש משלחת מומחים ואנשי עסקים בתחום.
 
כמו כן, קיים השר אולמרט פגישה עם שר ההגנה הקוראני ודן עימו בהידוק הקשרים בין ישראל לקוריאה בתחומים הרלבנטיים לאחריותו.