אולמרט הנחה את נציגי משרדו בארץ ובחו"ל לפעול למניעת פגיעה בסחר עם ישראל

מ"מ רוה"מ ושר התעשייה והמסחר, אהוד אולמרט, הנחה את מינהל סחר חוץ והנספחים המסחריים ברחבי העולם לפעול בקרב הקהילה העסקית והתקשורת הכלכלית בארצות כהונתם על מנת למנוע פגיעה בסחר והפרעות בלתי רצויות ביצוא הישראלי


00:00 ,23.03.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
לדברי אולמרט הפעילות בתחום ההסברה הכלכלית חשובה על מנת להבהיר למשקיעים בחו"ל כי הכלכלה הישראלית איתנה ונערכת "ליום שאחרי"

מ"מ רוה"מ ושר התעשייה והמסחר, אהוד אולמרט, הנחה את מינהל סחר חוץ והנספחים המסחריים ברחבי העולם לפעול בקרב הקהילה העסקית והתקשורת הכלכלית בארצות כהונתם על מנת למנוע פגיעה בסחר והפרעות בלתי רצויות ביצוא הישראלי.

בימים אלה כשיש פגיעה בפעילות הכלכלית וביצוא הישראלי, וחשש בחו"ל מיכולת מימוש התחייבויות עסקיות של חברות ישראליות, אומר השר אולמרט כי יש חשיבות יותר מתמיד בפעילות הסברה בתחום הכלכלי להעברת המסר, כי המגזר העסקי ממשיך לפעול כרגיל וכי החברות הישראליות למודות ניסיון במצבי משבר ותמיד עמדו בהתחייבויות הבינלאומיות שלהן.

בחודשיים הראשונים של שנת 2003 (ינואר-פברואר) חלה עלייה ביצוא התעשייתי בכ- 2.8% (כולל יהלומים) לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדברי אולמרט הפעילות בתחום ההסברה הכלכלית חשובה על מנת להבהיר למשקיעים בחו"ל כי הכלכלה הישראלית איתנה ונערכת "ליום שאחרי".

במינהל סחר חוץ בתמ"ס הוקם צוות תגובות העומד בקשר שוטף עם הנספחים המסחריים הישראליים ברחבי העולם. הצוות מקיים חילופי מידע והתייעצויות הדדיות שוטפות בין הנספחים למינהל סחר חוץ, ומנחה את הנספחים בהתאם להתפתחויות בכל אחת מהמדינות. בראש הצוות עומדת סגנית מנהל מינהל סחר חוץ בתמ"ס, רחל רועי. הצוות עובד בשיתוף פעולה עם משרדי החוץ והאוצר ועם הארגונים הכלכליים (מכון היצוא, התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר) שנערכים לטיפול בבעיות התעשייה בתחום סחר החוץ.