"במקביל, אסור להתעלם מההשקעות הנחוצות, לשם האצת קצב גידול היצוא הישראלי, קרי הוצאות החדירה, החשיפה המכירה והשיווק לחו"ל" – מוסיף השר.
אולמרט מציין, כי קיימות מקבילות רבות בין קידום המו"פ ותמרוץ היצוא - לכן חשוב ליישם את המודל המוצלח של המדען הראשי לשם קידום השווק בחו"ל.
בקרן קידום השיווק לחו"ל שהיקפה בשנה 2004 יהיה בסך כ – 100 מליון ש"ח, מתכוון משרד התמ"ת להתרכז ב – 4 היבטים שונים, המכסים את מגוון פעילויות היצוא הישראלי כדלהלן:
- תמיכה בתשתיות היצוא – כפי שהדבר מבוצע במחקר ופיתוח.
- תמיכה ענפית וגיאוגרפית לקידום היצוא.
- חינוך היצואנים המתחילים והקטנים – המקביל לתכנית החממות במדען הראשי.
- עידוד פרטני ליצואן הבודד – מקביל למענקי המו"פ של המדען הראשי לכ – 700 חברות הישראליות מדי שנה בשנה.
עוד מוסיף השר אולמרט כי "חברה מבוססת הדואגת לעתידה משקיעה בממוצע בין 5-7% ממחזורה במו"פ – כך גם הדבר, כאשר מדובר בהשקעות שווק בחו"ל - חברה אחראית מקדישה כ – 5%-8% מהיקף יצואה, לשם שמירת שווקים קיימים ופיתוח שווקים חדשים, ולכן בשני המקרים על המדינה לעודד את החברות, כדי שלא יסוגו לאחור".