אולמרט: היצוא ימשיך לתת את הטון ולהיות הקטר העיקרי אשר בכוחו לגרום לתפנית חיובית במשק

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט אומר לקראת כנס בכירי התמ"ת שייערך מחר בירושלים, כי גם השנה כמו בשנת 2003, ימשיך היצוא לתת את הטון ולהיות הקטר העיקרי אשר בכוחו לגרום לתפנית חיובית במשק


00:00 ,22.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
היצוא התעשייתי יגדל בשנת 2004 ב- 9% עד 10%

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט אומר לקראת כנס בכירי התמ"ת שייערך מחר בירושלים, כי גם השנה כמו בשנת 2003, ימשיך היצוא לתת את הטון ולהיות הקטר העיקרי אשר בכוחו לגרום לתפנית חיובית במשק. כלכלני משרד התמ"ת, אמר השר אולמרט, חוזים עלייה של כ- 9% עד 10% ביצוא התעשייתי לעומת 5.2% בשנת 2003.

עוד הוסיף השר אולמרט כי להבדיל מהשנה שעברה, השנה יצטרף לקטר היצוא גם קרון הצריכה הפרטית, ויחדיו עשויים אלה לחולל מפנה משמעותי לצמיחת המשק.

תחזית היצוא, כולל אינדקטורים כלכליים-תעשייתיים אחרים שבוצעו על ידי מינהל תכנון וכלכלה בתמ"ת יראו אור לראשונה בכנס רב משתתפים של בכירי משרד התמ"ת על שלוחותיו וסוכנויותיו השונות, אשר יתקיים מחר (22.4.04), בירושלים.

בכנס ידונו נושאי כלכלה, תעשייה, תעסוקה וכן נושאים מדיניים-בטחוניים וחברתיים, אשר יוצגו ע"י מרצים מהשורה הראשונה כגון: שר הרווחה זבולון אורלב, ד"ר קרנית פלוג, מנהל מחלקת המחקר בבנק ישראל, פרופ' אבי בן בסט מאוניברסיטת ירושלים, פרופ' צבי אקשטיין מאוניברסיטת תל-אביב וכו'.

גולת הכותרת של הכנס תהיה הרצאת אורח הכבוד פרופ' לורנס קליין חתן פרס נובל לכלכלה מאוניברסיטת פנסילבניה, אשר תעסוק בתחזיות וכיווני התפתחות של הכלכלה העולמית והכלכלה האמריקאית בשנה-שנתיים הקרובות.