אולמרט: ביקורי במזרח אירופה יתרום לפתיחת דלתות וקידום הקשרים העסקיים של חברות ישראליות במדינות אלו

"אני רואה בביקורי ברומניה, פולין ורוסיה הזדמנות משמעותית לפתיחת דלתות וקידום הקשרים העסקיים של חברות ישראליות במדינות אלו. בכוונתי להעלות נושאים ופרוייקטים של חברות ישראליות בפני הגורמים הרשמיים והעסקיים עימם אפגש"


00:00 ,04.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מוטי זיסר יו"ר מועצת המנהלים של חברת אלביט הדמיה רפואית: "אין ספק שקהילת העסקים הישראלית תמצא כר נרחב לביצוע יזמות עסקית בשוק אשר גדל והולך" ; נשיא מוטורולה אלישע ינאי: "רוסיה משקיעה תקציבים רבים בפיתוח התקשורת הקווית והאלחוטית ומהווה יעד מרכזי לתעשיות הללו בישראל"

"אני רואה בביקורי ברומניה, פולין ורוסיה הזדמנות משמעותית לפתיחת דלתות וקידום הקשרים העסקיים של חברות ישראליות במדינות אלו. בכוונתי להעלות נושאים ופרוייקטים של חברות ישראליות בפני הגורמים הרשמיים והעסקיים עימם אפגש" – כך אמר מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט במפגש שקיים אתמול עם חברי המשלחת העסקית אשר תתלווה אליו בשבוע הבא לביקור רשמי בין חמישה ימים ברומניה, פולין ורוסיה.

השר אולמרט ציין בפני חברי המשלחת את הפוטנציאל הגדול הקיים במדינות מזרח אירופה לאור העליה בביקושים למוצרים מתקדמים.

במפגש ההכנה אמר יו"ר מכון היצוא שרגא ברוש כי "מכון היצוא רואה חשיבות רבה בהשתתפות חברות יצוא מובילות בישראל באירוע העסקי. מכון היצוא שם דגש בארגון התוכנית המקצועית והמפגשים האישיים של נציגי המשלחת, כך שכל חברה תפיק את המרב מהשתתפותה. כמו כן, למשלחת העסקית המתלווה לשר יש חשיבות גם מההיבט הממלכתי. כל ראש חברה משמש כשגריר ישראל למדינות שיש לנו עניין בשיתוף פעולה כלכלי עימן".

מוטי זיסר יו"ר מועצת המנהלים של חברת אלביט הדמייה רפואית אשר יעמוד בראש המשלחת העסקית לרומניה ופולין אמר במהלך המפגש כי: "אנשי עסקים ישראליים הפועלים ברומניה, פולין ובריה"מ נתקלים בחברה אנושית שגילתה לא מזמן כלכלה חופשית ושוק משוכלל המשאיר מקום רחב לדמיון ותעוזה. אין ספק שקהילת העסקים הישראלית המאופיינת בתכונות אלו תמצא כר נרחב לביצוע יזמות עסקית בשוק גדל והולך".

אלישע ינאי נשיא מוטורולה אשר יעמוד בראש המשלחת העסקית לרוסיה אמר במפגש המקדים שקיים השר אולמרט כי "רוסיה היא אחת הטריטוריות המעניינות ביותר בעולם מבחינת התפתחות טכנולוגית. ה-GDP הצפוי שם בשנת 2004 יגיע ללמעלה מ-6%. עוד הוסיף אלישע ינאי כי "רוסיה משקיעה תקציבים רבים בפיתוח התקשרות הקווית ואלחוטית ומהווה יעד מרכזי לתעשיות הללו בישראל. לנו בישראל יתרון עצום עם כמות המומחים הישראליים שהם עולים חדשים שהגיעו מברית המועצות לשעבר. הם שולטים בשפה הרוסית, במנהגים וישמשו קטליזטורים רציניים להידוק הקשר שלנו עם רוסיה.
חברות ישראליות רבות מעוניינות בשיתופי פעולה עם מרכזי פיתוח ברוסיה וזאת בשל רמתם הגבוהה" אמר אלישע ינאי.

אל השר תתלווה משלחת של למעלה מ-50 חברות מובילות בתחום ההיי טק רובן בתחום התקשורת. המשלחות לרומניה פולין ורוסיה אורגנו ע"י מכון היצוא הישראלי וחברת גלובוס גייט גרופ, בניהולה של הגברת אילנה קפיטולניק ובמעורבות עמוקה וסיוע צמוד במדינות אלה של הנציגים הכלכליים של התמ"ת: ארנון ארבל ברומניה, רונן כץ בפולין וחיים צוק ברוסיה.

תכנית המשלחת בכל אחת מהמדינות מתמקדת בפגישות אישיות המאורגנות מראש. כן יתלוו אל השר חלק מראשי החברות המובילות, בפגישותיו עם שרי הכלכלה והתקשורת במדינת היעד.

הנספח המסחרי של ישראל ברומניה, אמנון ארבל, מסר כי היקף הסחר עם רומניה בשנת 2003 הסתכם בכ- 200 מליון דולר מתוכם 120 מליון דולר יצוא המהווה גידול של 8% לעומת יצוא בשנת 2002. בין מוצרי היצוא העיקריים: תקשורת והיי טק המהווים כ- 60% מסך היצוא הישראלי לרומניה וכן מוצרי כימיה ואבני חן.

היבוא מרומניה הסתכם בשנת 2003 בכ- 76 מליון דולר. בין מוצרי היבוא העיקריים מתכות פשוטות אבני חן ומוצרי עץ.

הנספח המסחרי של ישראל בפולין, רונן כץ, מסר כי היקף הסחר בין ישראל ופולין הסתכם בשנת 2003 בכ- 153 מליון דולר . מתוך זה הסתכם היצוא הישראלי בכ- 93 מליון דולר גידול של 7% לעומת שנת 2002. עיקר הגידול ביצוא הוא בתחום הכימיקלים מוצרי מזון ופלסטיק. יצויין כי עיקר היצוא הישראלי לפולין במשך השנים היה מורכב ממוצרי היי טק, אך בשנים האחרונות חלקו של ההיי טק הלך וקטן, וחלקם של הכימיקלים הלך וגדל. בכוונת משרד התמ"ת ליצור הזדמנויות עבור חברות ההיי טק הישראליות להכנס ולפעול בשוק הפולני. היבוא מפולין הסתכם בשנת 2003 בכ-60 מיליון דולר.

הנספח המסחרי של ישראל ברוסיה, חיים צוק, מסר כי היקף הסחר עם רוסיה הסתכם בשנת 2003 בכ- 791 מליון דולר מתוכו היצוא הגיע ל- 220 מליון דולר – גידול של 4% לעומת שנת 2002. הענפים העיקריים ביצוא לרוסיה הם: היי טק ותקשורת המהווים כ- 50% מסך היצוא לרוסיה. מוצרי כימיה מהווים 13% והפלסטיק 10% מסך היצוא.

היבוא מרוסיה הסתכם בשנת 2003 בכ- 570 מליון דולר – עליה של 11% לעומת שנת 2002. עיקר היבוא אבנים יקרות המהווים כ- 70%.