אולמרט בועידת רוה"מ ליצוא: התמ"ת מפעיל כלי סיוע ועידוד חדשים לקידום השיווק בחו"ל

"לממשלה יש תפקיד חשוב בסיוע לתעשייה לייצא ובקידום הסחר. משרד התמ"ת מפעיל כלי סיוע ועידוד חדשים לקידום השיווק בחו"ל של יצואנים במוצרים חדשים או לשווקים חדשים."- כך אמר היום מ"מ רוה"מ


00:00 ,11.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
10 מיליון שקל, הקצאה ראשונית לקרן המאגדים החדשה אשר מיועדת לתמיכה ביצוא באמצעות מענקים ליצואנים אשר התאגדו יחד לשם ייצוא משותף לשווקים חדשים או ענפים

"לממשלה יש תפקיד חשוב בסיוע לתעשייה לייצא ובקידום הסחר. משרד התמ"ת מפעיל כלי סיוע ועידוד חדשים לקידום השיווק בחו"ל של יצואנים במוצרים חדשים או לשווקים חדשים."- כך אמר היום מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט בוועידת ראש הממשלה לייצוא שהתקיימה היום בתל-אביב.

הסיוע של הממשלה מתבטא במספר תחומים, אומר השר אולמרט:

-חתימה על הסכמי סחר מאפשרים לתעשיינים להתגבר על מכשולים ביבוא למדינות היעד, לפרוץ לשווקים חדשים ולהשיג יתרונות על המתחרים מהעולם.

-החברה לביטוח סיכוני סחר חוץ הגדילה לאחרונה את אחוז הכיסוי שהיא מעניקה לעסקאות טווח ארוך.

-בנק ישראל אישר לאחרונה לבנקים בארץ לקבל את הביטוחים של הבסס"ח כערובה לאשראי שהם נותנים לעסקאות יצוא ובכך מוזילים את עלות האשראי.

-משרד התמ"ת מפעיל מערך של נציגים כלכליים ברחבי העולם. תפקידם הוא ליצור קשרים בין חברות ישראליות וחברות זרות ולעודד חברות רב לאומיות להשקיע בארץ. הנספחים גם מבססים תשתיות, קשרים וידע ומעמידים אותם לרשות התעשייה.

בין כלי הסיוע החדשים שיופעלו לקידום השיווק השנה ניתן למנות את הקרן לסיוע בשיווק לחו"ל במאגדים שיווקים. מדובר בקרן המאגדים בהיקף של 10 מיליון שקל. מדובר בהקצאה ראשונית. הקרן מיועדת לתמיכה ביצוא באמצעות מענקים ליצואנים אשר התאגדו י חד לשם ייצוא משותף לשווקים חדשים גיאוגרפיים או ענפים. הקרן תומכת בהתאגדויות אשר יופנו אליה במרוכז. ניהול המאגדים והפניות המרוכזות ייעשו על ידי מכון הייצוא, אשר נבחר כמארגן ההתארגנויות.
הקרן הפועלת בתמ"ת תתמוך בפעילות יצוא כמו חקרי שוק, פרסום, תערוכות, שכירת משרדים ועוד.

עוד אמר השר אולמרט כי הוא מייחס חשיבות רבה לפיתוח הפעילות הכלכלית הבינלאומית של מדינת ישראל ולחיזוק הייצוא. מטרה חשובה זו תסייע להגברת הצמיחה. "אני סבור כי עלינו להגדיל בשנים הבאות את היקף ההשקעות באופן ניכר תוך העלאת חלקם של גורמים מחוץ למדינה המעונינים להשקיע בישראל. עלינו לעשות כל מאמץ לצמצם את רמת הסיכון בה פועלים משקיעים זרים בישראל, במטרה להגדיל את רצונם להשקיע בישראל". אמר השר אולמרט.