אולמרט בביקורו בטורקיה: נפתחו דלתות לחברות התקשורת הישראליות

חברות ישראליות עומדות בפני השתתפות במכרזים בחברת התקשורת הלאומית הטורקית - טורקטלקום


00:00 ,15.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
חברות ישראליות עומדות בפני השתתפות במכרזים בחברת התקשורת הלאומית הטורקית - טורקטלקום

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, נועד אתמול עם רוחי דוסויDujosoy) ) סמנכ"ל בכיר בחברת התקשורת הטורקית טורקסל, המפעילה הסלולרית הגדולה בטורקיה, החברה בעלת כ- 20 מיליון מנויים. השר אולמרט הציג בפני בכירי חברת טורקסל את נציגי החברות הישראליות שהתלוו אליו לביקור: מוטורולה קומברס, ECI טלקום, גילת ורד. השר אולמרט סקר בפני החברה את יכולתם של החברות בתחום התקשורת.

השר אולמרט הזמין את סמנכ"ל טורקסל, דוסוי, להיות אורחו בתערוכת טלקום 2004, כמו כן סוכם על קביעת איש קשר להמשך עבודה בהצגת טכנולוגיות חדשות לחברה.

סמנכ"ל החברה דוסוי הודיע לשר אולמרט כי בכוונת טורקסל לחתום על חוזים חדשים עם חברות טלקומוניקציה חדשות ובכוונתם לארח בטורקיה קבוצה גדולה של נציגים מחברות הטלקומוניקציה הישראליות על מנת לקדם חוזים אלו.

השר אולמרט נפגש עם שר האוצר והכלכלה של טורקיה, עלי בבג'ן, השר הציג בפניו את נציגי החברות הישראליות בפרוייקט הגאפ.

כן נפגש השר אולמרט עם שר התקשורת והתחבורה אינדרים בינלי. בפגישה השתתף גם איקלנן מהמט מנכ"ל חברת התקשורת הלאומית טורקטלקום (החברה הטורקית המקבילה לבזק). השר אולמרט הציג בפני השר ומנכ"ל החברה את החברות הישראליות: גילת, מוטורולה קומברס, ECI טלקום ורד. השרים סיכמו כי משלחת של חברות ישראליות מתחום התקשורת תגענה לפגישות עם נציגי חברת טורטלקום. יצוין כי חלק מהחברות הישראליות עומדות בפני השתתפות במכרזים בחברת טורטלקום.

השר אולמרט הזמין את שר התקשורת ואת מנכ"ל חברת טורטלקום להיות אורחיו בתערוכת טלקום 2004.

אחר הצהרים אמור השר אולמרט לחתום על פרוטוקול הועדה הכלכלית המעורבת ישראל טורקיה.

אתמול נועד השר אולמרט עם נשיא תורכיה אחמט נשטד סזר, הנשיא אמר לשר אולמרט כי היחסים בין תורכיה לישראל הינם בעלי חשיבות אסטרטגית לתורכיה והם יימשכו ויתפתחו. כמו כן נפגש השר אולמרט עם סגן ראש הממשלה ושר החוץ של תורכיה, עבדולה גול, אשר גילה עניין רב בפרטי תוכנית ההתנתקות ושיבח אותה, גול, ביקש לקבל הבהרות נוספות על כל היבטי התוכנית וסוכם כי שליח מישראל יגיע לתדרך את משרד החוץ בעניין זה.