אולמרט אישר את תכנית הפעולה השנתית לקידום היצוא במדינות היעד: סין, הודו, קוריאה ומקסיקו

מטרתה של תכנית היעד הגדלה משמעותית של היצוא ושיתופי פעולה עסקיים של חברות ישראליות במדינות אלו.


00:00 ,02.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מטרתה של  תכנית היעד הגדלה משמעותית של היצוא ושיתופי פעולה עסקיים של חברות ישראליות במדינות אלו.
 
"אישרתי לאחרונה את תכנית הפעולה השנתית לקידום היצוא במדינות יעד: סין, הודו, קוריאה ומקסיקו, כך אמר היום מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, בועידת ישראל לסחר חוץ שנערכת ביוזמת חברת GLOBUS, עיתון גלובס, מכון היצוא הישראלי ומינהל לסחר חוץ בתמ"ת.
 
השר אולמרט אמר כי מטרתה של  תכנית היעד המשותפת למשרד התמ"ת ולמכון היצוא  הינה הגדלה משמעותית של היצוא ושיתופי פעולה עסקיים של חברות ישראליות במדינות אלו.
 
עוד אמר השר אולמרט כי מטרתה של תכנית הפעולה לסין היא הגדלת היצוא על ידי הקמת תשתיות וכלי סיוע ליצואנים. מדובר בתכנית אשר תשתרע לתקופה של 4 שנים בהיקף של 1.05 מליון דולר, בכוונתנו להתמקד בשלוש פרובינציות ביג'ין, שנחאי וגואנדונג, אמר אולמרט ובכך לסייע לחברות ישראליות להגדיל את היצוא הישראלי לסין בכ- 25%  במהלך 4 השנים הקרובות.
 
אנו יודעים, אמר השר אולמרט כי סין מהווה את הפונציאל הגדול ביותר בשנים הקרובות למוצרים וטכנולוגיות ממגוון גדול של תעשיות.  על פי המחקרים סין תהפוך לשוק הצרכני הגדול בעולם והיא כבר הפכה למרכז הייצור העולמי במספר מוצרים. למרות כל המשברים הפיננסים באסיה הכלכלה הסינית מפגינה שני עשורים של צמיחה והכנסה מתוכננת של טכנולוגיות חדישות. "היצואנים הישראליים "גילו" לאחרונה את סין אך הקושי בחדירה לארץ זו מונע מהם את ניצול הפוטנציאל הקיים במדינה, סיוע ממלכתי כדוגמת ביקורי הקרוב  בסין בליווי משלחת של כ- 100 אנשי עסקים, אני מקווה,  יסייע לפתיחת דלתות וליצירת קשרים פוטנציאלים לשיתופי פעולה דבר אשר יביא לגידול משמעותי ביצוא לסין".
 
בכוונת משרד התמ"ת, הוסיף אולמרט, במסגרת תכנית הפעולה שלנו בסין להערך לקראת אולימפיאדת - ביג'ין שתתקיים ב-  2008, כאשר המטרה היא להחדיר חברות ישראליות לפרוייקטים השונים, בתחומי המדע והטכנולוגיה, טכנולוגיה סביבתית בטחון ואבטחה.
 
השר אולמרט אף התייחס בהרצאתו לגבי תכניות הפעולה למדינות קוריאה הודו ומקסיקו מדובר בתוכנית פעולה שנתית לפעילות מוגברת במדינות אלו, אמר השר. תכנית הקידום לשלושת המדינות הינה תוכנית חד שנתית ומהווה למעשה חיזוק ותיגבור לתקציב קידום היצוא של הנספחים הכלכליים של משרד התמ"ת, לצורך העמקת הפעילות בתחומים שהוגדרו כתחומי יעד.
 
בקוריאה מטרתנו להכפיל את היצוא של ישראל בתחום תעשיות עתירות הידע בשלוש השנים הקרובות, כמו כן אנו פועלים ליצירת מנגנון למשיכת השקעות קוריאניות לארץ, ויצירת תשתית לחדירת חברות ישראליות לשוק התקשורת הסלולארית הקוריאני. בנוסף תערך פעילות ממוקדת לאיתור הזדמנויות בתחום התשתיות בקוריאה עבור חברות ישראליות וכן נגביר את שיתופי הפעולה בתחום המו"פ.
 
היתרון היחסי של החברות הישראליות בקוריאה, אמר השר אולמרט,  מתחיל להשחק לאור ההתקדמות המהירה של המשק הקוריאני בעיקר בתחום התקשורת וטכנולוגית המידע. התחרות עם מוצרים מקומיים קשה מאוד אך מכיוון שהמוצרים הישראליים אינם מתחרים עם המוצרים המקומיים, פוטנציאל היצוא לקוריאה הוא מהגדולים בעולם עבור חברות ישראליות.
 
בהודו בכוונתנו לסייע לחברות ישראליות, תוך יצירת תשתיות וכלי סיוע בתחומי התקשורת והאגרו טכנולוגיה, בנוסף אנו מתכננים ליישם את ההסכמים הקיימים עם הודו ולחתום על הסכמים חדשים בתחום המו"פ התעשייתי המשותף.
 
במטרה למשוך השקעות זרות להודו הממשלה ההודית משקיעה מאמצים בשיפור התשתיות במדינה במיוחד בתחום האנרגיה, הכבישים והפארקים התעשייתיים בכוונתנו לערוך מיפוי סדרי עדיפויות אלו ויצירת שותפויות בין חברות ישראליות ומקומיות אומר השר אולמרט. 
 
אנו גם מתכננים הקמת מרכז סחר בבומבי אשר ישרת חברות ישראליות דבר אשר יקל על חדירתן לשוק ההודי, הנוכחות בשטח עבור חברות ישראליות הינו מרכיב חיוני בחדירה לשוק ההודי, מרכז הסחר יסייע לשילוב חברות בינוניות וקטנות. 
 
במקסיקו, מטרת התכנית היא להכין תכנית לחשיפת הטכנולוגיה הישראלית והגברת הרכש של חברות מקסיקניות בישראל. הגברת הפעילות בתחום התקשורת והתוכנה, הגברת החשיפה של הסכם אזור הסחר החופשי בין המדינות, בקרב קהילות העסקים בישראל ובמקסיקו.
 
חברות ענק מקסיקניות בתחומי התקשורת, התשתיות והמדיה מתמודדות עם מחסור בטכנולוגיות חדשות ולכן הן משקיעות מאמצים באיתור טכנולוגיות מתאימות על מנת להישאר כמובילות בתחום. בנקודה זו יש מקום לעשות מאמץ ולקדם הזדמנויות עסקיות של חברות ישראליות.
 
בכוונת משרד התמ"ת ליצור מאגר של הזדמנויות עסקיות במקסיקו עבור חברות ישראליות בתחומי התקשורת, החקלאות, האבטחה והטיפול במים.