אגרקסקו מכפילה את היקף יצוא הרימונים

עונת היצוא הנוכחית, המתחילה באמצע אוגוסט ותמשך עד מרץ 2010, מציינת גידול מרשים במספר הרימונים שישווקו- 10 מיליון רימונים, המהווים כ- 6500 טון


00:00 ,25.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

6500 טון של רימונים מובחרים של "כרמל" ישווקו בעונת 2009-2010
 
עונת היצוא הנוכחית, המתחילה באמצע אוגוסט ותמשך עד מרץ 2010, מציינת גידול מרשים במספר הרימונים שישווקו- 10 מיליון רימונים. כך מסר בצלאל מדמון, מנהל מוצר באגרקסקו.
 
לדבריו, אגרקסקו הבחינה בגידול בביקוש לרימונים מובחרים הנובע מהמודעות לסגולותיו התזונתיות של הרימון שהוכחו באינספור מחקרים ונענתה לאתגר. בשנים האחרונות, הוסיף מדמוןף מגדלים דורבנו לנטוע מטעים של זני רימונים מובחרים והשנה- הפרי המובחר יהיה ראוי ליצוא.
 
לדברי בצלאל מדמון, חג המולד אמור להוות שיא בביקוש לרימונים ובהתאם, ציין, "אנחנו ממשיכים במסורת שהתחלנו בה בשנה שעברה ונספק אריזה מיוחדת ומעוצבת ובתוכה רימון ענק".
 
הוא הוסיף ואמר כי "בהתחשב בסגולות התזונתיות והבריאותיות המיוחסות לרימון, הגדלנו את יצוא הרימונים הפרוטים המשווקים כחטיף בריאות, כתוספת מצויינת לסלטי ירקות ופירות ולקישוט מעניין של מנות אחרונות וגלידות".
 
לדבריו, האקלים בישראל מאפשר ייצור רציף ואיכותי של רימונים - רמת הנגב שהינה אזור מדברי קר בלילה, אזור הערבה שהאקלים בה הינו סמי מדברי עם מאפייני אקלים שונים והאזור המרכזי של המדינה, אזור גדרה, עם מקרו אקלים שונה. כך שהפרי שמבשיל, מגיע לשוק מוקדם, ציין.
 
הוא ציין כי כל עץ וכל פרי מטופל באופן פרטני תוך שימוש בטכניקות הטיפול כוללות, בין היתר, קשירה של הענפים שכובד הפרי מטה אותם ארצה וכן דילול הפרי על מנת למנוע מגע וחיכוך בין הפירות לבין עצמם ובין הפירות לבין הענפים ולהבטיח, ע"י כך, פרי איכותי ללא מתום.
 
"לקוחות מעריכים את האיכות הגבוהה של רימוני כרמל", מציין בצלאל מדמון, "ובגלל איכותם הגבוהה, הן חיצונית והן פנימית, אנחנו מייצאים אותם גם למדינות בהן גדל הרימון".
 
יצוא הרימונים מתבצע בעיקר לאירופה- רוסיה, איטליה, צרפת, בריטניה, גרמניה, הולנד וספרד אבל הם גם עושים דרך ארוכה עוד יותר ומיוצאים גם למזרח הרחוק ולדרום אפריקה.
 
לאחר שהרימון נקטף מהעץ, הוא נארז באריזה מיוחדת שיש בה בקרה סביבתית הדומה לתנאים בהם גדל. התוצאה של תהליך גידול קפדני כמו גם טיפול קפדני בעת הקטיף ולאחריו, הינה רימון בריא וטעים יותר.