אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני יחל לפעול ב-2 ביולי

האגף החדש יהיה מופקד על הפיקוח על היצוא הביטחוני ויהיה אחראי להוצאת היתרים לניהול מו"מ והיתרי יצוא, ולריכוז הפיקוח ורישוי העיסוק באמצעי הצפנה. מנכ"ל משרד הביטחון: "הקמת האגף החדש נועדה לשפר את השירות ליצואנים"


00:00 ,28.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

האגף החדש יהיה מופקד על הפיקוח על היצוא הביטחוני ויהיה אחראי להוצאת היתרים לניהול מו"מ והיתרי יצוא, ולריכוז הפיקוח ורישוי העיסוק באמצעי הצפנה. מנכ"ל משרד הביטחון: "הקמת האגף החדש נועדה לשפר את השירות ליצואנים"
 
בטקס שהתקיים היום במשרד הביטחון העניק מנכ"ל משרד הביטחון, קובי תורן, לאלי פינקו את כתב המינוי לראשות אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני.
 
אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני יתחיל לפעול ב-2 ביולי 2006 ועם הפעלתו יחליף פעילות שהתבצעה בתחום הרישוי והפיקוח ע"י יחידת הממונה על פיקוח היצוא הביטחוני וע"י תחום ההיתרים באגף סיב"ט.
 
בדברים שנשא בטקס אמר מנכ"ל משרד הביטחון כי "היצוא הביטחוני הוא אחת מההצלחות הגדולות של מדינת ישראל בכלל והתעשיות ומשרד הביטחון בפרט. הוא מהווה למעלה מ-70% מהיקף הפעילות של התעשיות הביטחוניות ומאפשר להן להתקיים ולהעניק לצה"ל יתרון איכותי בתחום האמל"ח, למרות הקיצוץ המתמשך בתקציר הביטחון. ועל כך מגיעים כל השבחים לכל השותפים בתהליך הייצוא הביטחוני בראשות סיב"ט. הקמת האגף החדש נועדה לשפר את השירות ליצואנים. התעשיות הביטחוניות", אמר, "תורמות תרומה מכרעת לביטחון ולכלכלה הישראלית ויש מקום לשיפור השירות הניתן כיום ליצואנים שיתבטא גם במימד הזמן ע"י ביסוס תהליכי הרישוי והבקרה על מערכות טכנולוגיות מחשוביות, שיפור שיתרום להגדלת  פוטנציאל היצוא הביטחוני".
 
עוד הוסיף ואמר כי "ההפרדה בין הגוף האחראי לקידום ועידוד היצוא הביטחוני לבין הגוף האחראי על פיקוח, הסברה ואכיפה תואמת מערכים ארגוניים בתחום זה הקיימים במדינות אחרות".
 
האגף החדש יהיה מופקד על הפיקוח על היצוא הביטחוני ויהיה אחראי להוצאת היתרים לניהול מו"מ והיתרי יצוא, ולריכוז הפיקוח ורישוי העיסוק באמצעי הצפנה.
 
אגף הפיקוח על הייצוא יהיה אחראי לפעילות הסברתית בקרב החברות והעוסקים בתחום היצוא הביטחוני על מנת שהוראות החוק וכללי הפעולה בתחום זה יהיו נחלת כלל העוסקים ביצוא הביטחוני.
 
האגף ישמש החל מ-2 ביולי 2006 כתובת בלעדית בכל הנוגע לבקשות לקבלת היתרים לניהול מו"מ, לבקשות להיתרי יצוא, ולבקשות לרשיונות עיסוק באמצעי הצפנה, וימשיך את הטיפול בבקשות שהוגשו לתחום היתרים בסיב"ט עד ליום 30.6.2006 והטיפול בהן טרם הסתיים.
 
האגף החדש יעבוד בשיתוף פעולה עם אגפי המשרד ועם משרדי ממשלה נוספים שיש להם ממשקים לתחום הייצוא הביטחוני ובכלל זאת משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה משרד האוצר, רשות המכס ומשרד החוץ.
אלי פינקו שנבחר לעמוד בראש האגף במכרז שהתקיים, ב-4 ביוני 2006, הינו עובד משרד הביטחון מאז שנת 1970 ומסיים את תפקידו כראש משלחת משרד הביטחון בצרפת.
 
פעילות כל שאר אגפי המשרד הקשורים ליצוא הביטחוני תישאר בעינה במתכונת הקיימת היום.
 
כיתוב תמונה: מר יעקב תורן, מנכ"ל משרד הביטחון מעניק את כתב המינוי לראש אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני במשרד הביטחון, אלי פינקו