אגף המכס : שאלתא חדשה בדבר רשמונים שלא הגיעו לבית המכס

שאלתא זאת תאפשר לכל סוכן מכס לעקוב אחר המצב, ובמידה וחלק מהרשמונים שלו לא נקלט בבית המכס, יוכל להגיב מייד על מנת לוודא כי הוא לא נשאר מסיבה כלשהי במשרדו, או לשחזר אותו מייד במידה ועקבותיו אבדו


00:00 ,12.03.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
כפי שהועלה לא פעם בעבר, נתוני המערכת מצביעים על רשמונים רבים יחסית שלא מגיעים לבית המכס, לאחר התרתם בתהליך ד'. בעקבות מצב זה, בתי המכס פונים היום לסוכני המכס זמן מסוים לאחר ההתרה, ועקב כך מתעוררים דיונים וקשיים בשחזור נתוני הרשמונים.

על מנת להקל על בדיקת הענין ע"י סוכני המכס בזמן אמת, ולהבטיח בקרה נאותה שלהם אחר הגעת הרשמונים בזמן לבית המכס תוך מניעת חילוקי דעות מיותרים, פותחה שאלתא בהתאם לקוים המפורטים במכתב מלם למפתחים.

שאלתא זאת תאפשר לכל סוכן מכס לעקוב אחר המצב, ובמידה וחלק מהרשמונים שלו לא נקלט בבית המכס, יוכל להגיב מייד על מנת לוודא כי הוא לא נשאר מסיבה כלשהי במשרדו, או לשחזר אותו מייד במידה ועקבותיו אבדו.

ציבור סוכני המכס מתבקש להפיק שאלתא זאת מידי יום לגבי רשמונים שהוגשו על ידו ביומיים האחרונים, במטרה להבטיח בזמן אמת כי כל הרשמונים שלו יגיעו לבית המכס כנדרש. המערכת מאפשרת להפיק את הדו"ח מתאריך מסוים ועד לתאריך הפקת הדו"ח, אך לא יותר משבועיים.

בשילוב עם שאלתא זאת, הריני להודיעכם כי החל מיום 16.3.03 בתי המכס יתחילו בניתוב חלקי לתהליך ג' של רשמונים של סוכני מכס אשר נמצא כי מספר רב של רשמונים שלהם לא הגיעו לבית המכס.

הידיעה פורסמה באתר אגף המכס ומס ערך מוסף בכתובת : http://www.mof.gov.il/customs.