ISRAWINEXPO תתקיים השבוע לראשונה בישראל

תערוכת היין הבינלאומית תתקיים השבוע לראשונה בישראל. יצוא היין הישראלי בשנת 2005 עמד על 14.6 מיליון דולר


00:00 ,12.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

תערוכת היין הבינלאומית תתקיים השבוע לראשונה בישראל. יצוא היין הישראלי בשנת 2005 עמד על 14.6 מיליון דולר
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת, אלי ישי, מציין כי הגדלת היצוא הישראלי מהווה רכיב קריטי בהשגת יעדי הממשלה להגברת הצמיחה והגברת התעסוקה במשק, והמשרד רואה ביזמי תעשיית היין הישראלית - קטנים כגדולים - חלק ממנוע הצמיחה של כלל המשק הישראלי.
 
בועז הירש, מנהל המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת, מציין כי בין התאריכים 10-15 ביוני תגיע לארץ משלחת של כ-20 קנייני יין ועיתונאים מובילי דעה בתחום היין והמסעדנות, בעלי שם עולמי והשפעה גבוהה על קהל צרכני היין בעולם. חברי המשלחת מגיעים ממדינות בעלות פוטנציאל יצוא גדול של מדינת ישראל בענף היין: ארה"ב, קנדה, בריטניה, איטליה, גרמניה, ויפן. הגעתם לתערוכה מעידה על כך שישראל רכשה לעצמה מקום של כבוד על מפת היינות העולמית בתחומי הייצור והייצוא.
 
הירש מציין עוד כי הגעת המשלחת לארץ היא תוצאה של עבודת הנספחים הכלכליים במדינות השונות, והיא תיפגש עם השר ביום פתיחת התערוכה.  מלבד פגישה זו המשלחת תבקר כמובן בתערוכה, תיפגש במסגרתה עם היקבים הישראליים, תשתתף בסמינר בנושא התפתחות ענף היין ישראלי, ותסייר בארץ בכרמים וביקבים באזורי גידול שונים, וכמובן בירושלים.
 
בין הקניינים והעיתונאים שבמשלחת: עיתונאית בריטית מוערכת בעלת הכרה בינלאומית; עורך מגזין האמריקאי בתחום היין, עיתונאית קנדית מובילה ושופטת ידועה בתחרויות יין בינלאומיות, והאישה הראשונה שנבחרה להיות נשיאת אגודת היין בקנדה; קניינית של רשת מזון גורמה יוקרתית באזור ניו יורק והחוף המזרחי, ועוד.
 
היינות הישראליים נמצאים כיום בשורה אחת עם יינות של היקבים המוכרים והמובילים בעולם, וכפי שמעידות מדליות הזהב בהם זכו בתחרויות בינלאומיות, הם עומדים בסטנדרטים הגבוהים של אניני הטעם בתחום. היצוא הישראלי בשנת 2005עמד על 14.6 מיליוני דולר.
 
התערוכה מהווה הזדמנות פז לחוות את האיכויות השונות והמגוון הרחב שביינות הארץ, כמו גם להפגיש מומחים בעלי שם עולמי ליינות מכל העולם.