IFTRIC ו"מקורות" ישתפו פעולה לקידום תעשיית מים ישראלית

החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ – IFTRIC, תשתף פעולה עם חברת המים הלאומית "מקורות" במטרה לקדם טכנולוגיות מים ישראליות מוטות יצוא. זאת בעקבות הודעת "מקורות" על כוונתה לבחון ולקדם מיזמי פיתוח טכנולוגיות מים העונים על צרכי משק המים המקומי ובעלי ביקוש גם


00:00 ,20.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ – IFTRIC, תשתף פעולה עם חברת המים הלאומית "מקורות" במטרה לקדם טכנולוגיות מים ישראליות מוטות יצוא. זאת בעקבות הודעת "מקורות" על כוונתה לבחון ולקדם מיזמי פיתוח טכנולוגיות מים העונים על צרכי משק המים המקומי ובעלי ביקוש גם בשוק העולמי.
 
לדברי מנכ"ל IFTRIC, אורי ברנשטיין, "ההזדמנות העסקית העולמית, בהיקף של מעל ל- 250 מיליארד דולר, של תעשיית המים העולמית, כניסת ענקים לתחום, הטיפול הממשלתי בהנעת תעשיית מים על ידי ממשלות כסינגפור והולנד, והביקוש הגובר למים שפירים זמינים ברחבי העולם, מהווים תמריץ עבורנו לשתף פעולה עם "מקורות" במטרה לקדם את תעשיית המים הישראלית".
 
ברנשטיין הוסיף, כי "למיזמים מסוג זה, במרבית המקרים אין היכולת והידע הדרושים לטפל במימון עסקאות מורכבות בשיטת BOT. IFTRIC מתכוונת לנצל את הידע הרב שנצבר אצלה בנוגע לשווקים מתפתחים ואת קשריה עם גופי מימון ושלטון במדינות שונות, על מנת לסייע למיזמים הישראלים בקידומם בחו"ל. ביכולתנו לסייע לחברות הללו ולהדריכן בהכנת הצעת המימון, עד לסגירת ההסכם הסופי. בהמשך הדרך תעמוד IFTRIC לרשותן כשיזדקקו לכיסוי ביטוחי מתאים לעסקאות לקידום תעשיית מים ישראלית. פרוייקטי יצוא בתחומי התשתיות דורשים בדרך כלל ביטוח לטווח ארוך של 25-10 שנה, ורק חברות ממשלתיות שמאחוריהן ערבות מדינה, מסוגלות לספק את התמיכה להשגת המימון הנדרש".
 
יו"ר "מקורות", בוקי אורן, מסר כי במסגרת השלמת הפערים  הטכנולוגיים, "מקורות" פנתה לחברות ישראליות שיהיו מעוניינות למכור טכנולוגיות מים בחו"ל, לאחר שיטמיעו אותן ב"מקורות". "מקורות" תעניק תמיכה מקצועית למיזמים הטכנולוגיים בתחום המים כשהם עוד בשלב המו"פ. לדברי אורן, מדובר בפרויקטים בעלי פוטנציאל מכירות של מאות מיליוני דולרים. החיבור עם IFTRIC מספק תרומה משמעותית ונותן מענה לצורך אמיתי של המיזמים בפן המימוני, אלמנט מהותי עבור מיזם שמסיים את שלב הפיתוח ועובר לשלב המכירה בשווקים בחו"ל.
 
לקידום נושא זה הקימה IFTRIC צוות משימה מיוחד שבראשו דוד קליין, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי. ברנשטיין מציין כי מהלך זה משקף את כוונות IFTRIC להרחבת פעילתה בקידום פרוייקטים ולוויים כבר משלבי פיתוחם הראשוני, תוך התמחות ב- BOT.
 
החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ (IFTRIC) הינה חברה בבעלות ממשלתית מלאה הפועלת במסגרת משרד התמ"ת, ומבטחת  יצואנים ישראלים כנגד אי תשלום מצד הקונים – מזמיני עסקאות ושירותים בחו"ל – ובכך מאפשרת קיום עסקאות יצוא ישראליות המבוצעות באשראי לטווחים בינוני וארוך (שנה עד 10 שנים). מטרת פעילותה היא לעודד ולתמוך בפעילות יצואנים ישראלים בחו"ל באמצעות מתן כלי סיוע מימוניים ייחודיים שיקלו את תנאי פעילותם, מול המתחרים בשוקי העולם. החברה מתמקדת בליווי עסקאות מסקטורים שונים, בעיקר פרוייקטים בתחומי התשתית, אנרגיה, תקשורת, חקלאות והתעשיות הביטחוניות. החברה מטפלת בכ- 10% מכלל היצוא של מדינת ישראל (ללא יהלומים), ותומכת ב-80% מפעילות היצוא למדינות מתפתחות. יו"ר החברה הוא דוד בלומברג.