IFTRIC ביטחה לראשונה עסקת יצוא במונגוליה בהיקף של כ- 5 מיליון דולר

IFTRIC, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, ביטחה לראשונה אשראי לעסקת יצוא במונגוליה. היקף האשראי שבוטח הוא כ-5 מיליון דולר, לתקופה של 6 שנים. מדובר בעסקה הראשונה שמבטחת IFTRIC לאחר שפתחה את מונגוליה לביטוח עסקאות יצוא בטווחים בינוני-ארוך


00:00 ,17.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

IFTRIC, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, ביטחה לראשונה אשראי לעסקת יצוא במונגוליה. היקף האשראי שבוטח הוא כ-5 מיליון דולר, לתקופה של 6 שנים. מדובר בעסקה הראשונה שמבטחת IFTRIC לאחר שפתחה את מונגוליה לביטוח עסקאות יצוא בטווחים בינוני-ארוך.
 
עוד נמסר כי מונגוליה אושרה לביטוח כשהיא מדורגת ברמת סיכון 7 מתוך 8 דרגות בסולם IFTRIC (עפ"י מפתח של 1- סיכון מינימלי, 8- לא מבוטח). מסגרת האשראי הביטוחי הכוללת שהחברה מציעה ליצוא למונגוליה עומדת על סכום של עד 10 מיליון דולר.
 
העסקה שבוטחה כוללת הקמת מפעל ליצור מוליבדן, מתכת המשמשת גם כתוסף לפלדה שתספק חברת מטל-טק מרמת חובב לחברת שים טכנולוג'י, חברה משותפת למטל טק ול - EMC– חברה המפעילה מכרות, בבעלות משותפת של ממשלות מונגוליה ורוסיה.
 
המימון לעסקה יתבצע באמצעות ניכיון שטרות של הקונה המונגולי שיתבצע בבנק המזרחי. זאת, בגיבוי פוליסת הביטוח של IFTRIC לניכיון שטרות, המנטרלת את סיכון המדינה ואת סיכון אי התשלום של הקונה במקרים של אירועים פוליטיים ומסחריים. מנקודת ראותו של היצואן, ניכיון השטרות הופך את העסקה לעסקת מזומן – במקום עסקת אשראי בת 6 שנים.
 
לדברי מנכ"ל החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ (IFTRIC), אורי ברנשטיין, IFTRICהיא אחת משלוש החברות היחידות בעולם, שמציעות ביטוח לעסקאות יצוא מורכבות מסוג זה  במונגוליה. האשראי לעסקה במונגוליה ניתן במסגרת מאמצי החברה להשוות את תנאי היצואן הישראלי לאלה של מתחריו בעולם, ולהרחיב את שירותיה למספר מדינות רב ככל שניתן.
 
חברת מטל טק ביצעה בעבר מספר עסקאות יצוא למדינות מתפתחות, בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים, בסיוע IFTRIC. עסקת היצוא למונגוליה התאפשרה אודות לגמישות וליכולת המקצועית של צוות החיתום של IFTRIC.
 
החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ (IFTRIC)הינה חברה בבעלות ממשלתית מלאה, הפועלת במסגרת משרד התמ"ת, ומבטחת יצואנים ישראליים כנגד אי תשלום מצד הקונים - מזמיני עסקאות ושירותים בחו"ל - ובכך מאפשרת קיום עסקאות יצוא ישראליות המבוצעות באשראי לטווחים בינוני וארוך (שנה עד 10 שנים). מטרת פעילותה היא לעודד ולתמוך בפעילות יצואנים ישראליים בחו"ל באמצעות מתן כלי סיוע מימוניים ייחודיים, שיקלו את תנאי פעילותם מול המתחרים בשוקי העולם. החברה מתמקדת בליווי עסקאות מסקטורים שונים, בעיקר פרויקטים בתחומי התשתית, אנרגיה, תקשורת, חקלאות והתעשיות הביטחוניות. החברה מטפלת בכ- 10% מכלל היצוא של מדינת ישראל (ללא יהלומים), ותומכת ב -  80% מפעילות היצוא למדינות מתפתחות. יו"ר החברה הוא דוד בלומברג.