96 חברות ישראליות החלו בשנה האחרונה לפעול בסין

96 חברות ישראליות החלו בשנה האחרונה לפעול בסין. מדובר בגידול של 15% לעומת שנת 2004; כיום פועלות בסין כ- 731 חברות ישראליות; כך אומר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא לקראת מפגש מיוחד בנושא "היבטים משפטיים בעסקים עם סין", שיערוך מכון היצוא


00:00 ,09.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

גידול של 15% לעומת שנת 2004; כיום פועלות בסין כ-731 חברות ישראליות; מכון היצוא יקיים ב- 10 במאי מפגש מיוחד בנושא "היבטים משפטיים בעסקים עם סין".
 
96 חברות ישראליות החלו בשנה האחרונה לפעול בסין. מדובר בגידול של 15% לעומת שנת 2004; כיום פועלות בסין כ- 731 חברות ישראליות; כך אומר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא לקראת מפגש מיוחד בנושא "היבטים משפטיים בעסקים עם סין", שיערוך מכון היצוא ב- 10 במאי, במשרדי המכון בת"א, בהשתתפות עו"ד גל פורר ממשרד עו"ד J&S בביג'ינג.
 
אסיה מציין, כי עשיית העסקים בסין כרוכה בקשיים רבים אך למרות זאת זה כדאי.
 
אסיה מציין, כי לעיתים קרובות קשה לחזות את ההתפתחויות בסביבה העסקית בסין עקב חסרונו של מערך שקוף ועקבי של חוקים ותקנות. החוקים והתקנות בסין, אומר מנכ"ל מכון היצוא, נוטים להיות הרבה יותר כלליים מאשר ברוב המדינות המפותחות. חוסר בהירות זו מאפשר לבתי המשפט ולפקידי הממשל בסין ליישם אותם באופן גמיש למדי, דבר היוצר חוסר עקביות לפרשנות הניתנת לחוק. כתוצאה מכך חברות רבות מתקשות להחליט אם הפעולות שלהן מפרות תקנה או חוק מסוים.