72% מהיצואנים : העדר תקציבים ממשלתיים מגביל מאד את המכירות לחו"ל

שרגא ברוש: 72% מהיצואנים סבורים כי העדר תקציבים ממשלתיים לפיתוח שווקים, מגביל מאד את המכירות לחו"ל; גורמים נוספים המגבילים את היצוא : ההאטה בשוק העול מי – 65% סבורים כך; עלויות היצור הגבוהות – 50%; הנחיתות ביכולת למימון בינ"ל – 46%; קורא לממשלה להגדיל את


00:00 ,02.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
שרגא ברוש: 72% מהיצואנים סבורים כי העדר תקציבים ממשלתיים לפיתוח שווקים, מגביל מאד את המכירות לחו"ל; גורמים נוספים המגבילים את היצוא : ההאטה בשוק העול מי – 65% סבורים כך; עלויות היצור הגבוהות – 50%; הנחיתות ביכולת למימון בינ"ל – 46%; קורא לממשלה להגדיל את קרן השיווק לחו"ל ל- 50 מליון דולרים.

הגורם הראשון במעלה המגביל את מכירות היצואנים לחו"ל הינו היעדר תקציבים ממשלתיים לפיתוח שווקים. 72% מהיצואנים סבורים כך. כך עולה מסקר מיוחד של המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בין-לאומי שנערך לאחרונה בקרב יותר מ- 500 יצואנים.

שרגא ברוש, יו"ר המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ ביו-לאומי, שמסר על כך, קורא לממשלה להגדיל את קרן השיווק לחו"ל מכ- 30 מליון דולרים ל- 50 מליון דולרים, ובכך לסייע להגדלת היצוא.

ברוש מציין כי מסקר מכון היצוא מתברר עוד כי 65% מהיצואנים סבורים כי ההאטה בשוק העולמי מגבילה מאוד את היצוא לחו"ל; 50% מהיצואנים סבורים כי עלויות היצור הגבוהות בישראל משפיעות לרעה על המכירות לחו"ל.

עוד עולה מסקר מכון היצוא כי 46% מהיצואנים סבורים כי הנחיתות שלהם ביכולת למימון בינלאומי, מגבילה אף היא מאוד על המכירות לחו"ל.

ברוש מדגיש כי גורמים נוספים המקשים מאוד על היצוא לחו"ל הינם – היעדר יתרון תחרותי צמוד – 42% מהיצואנים סבורים כך; שער דולר נמוך – 40% סבורים כך; מחסומים אדמינסטרטיביים – 25% סבורים כך; מחסור בכוח אדם מתאים ותשומות יצוא – 27% מהיצואנים סבורים כך.

גורמים אחרים המשפיעים לרעה על מכירות היצואנים לחו"ל הינם: הבדלי תרבות (שפה, תרבות שונה), תנאים כלכליים של המשק הישראלי (מכס, מיסוי), אופי ואיכות המוצר וחוסר ידע.