7,000 עובדים חדשים יכולים להצטרף למעגל העבודה

בעקבות זכיית סימנס במכרז קרונות הרכבת קורא יו"ר מטה כחול-לבן להגדיל את הרכש מהתעשייה הישראלית. טוען כי ניתן לבצע עבודות בהיקף של 2.5 מיליארד שקל


00:00 ,26.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות זכיית סימנס במרכז קרונות הרכבת קורא יו"ר מטה כחול-לבן להגדיל את הרכש מהתעשייה הישראלית. טוען כי ניתן לבצע עבודות בהיקף של 2.5 מיליארד שקל
 
בעקבות זכייתה של החברה הבינלאומית סימנס במכרז לאספקת קרונות לרכבת ישראל בהיקף של כ-5 מיליארדי שקלים (900 מליון אירו), קורא עדי ליבנה, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל כיתן תעשיות לחברת סימנס להגדיל את הרכש מהתעשייה הישראלית מעבר ל-30% הנדרשים בחוק חובת המכרזים - דבר שיביא לקליטתם של כ-7,000 עובדים חדשים בתעשייה ובשירותים הנלווים. ליבנה מבקש ממשרד התחבורה ומהנהלת רכבת ישראל לסייע בנושא.

ליבנה טוען כי ניתן לבצע עבודות כחול-לבן בפרוייקט בהיקף של לפחות 2.5 מיליארד שקל בעיקר בתחום מערכות חשמל, מערכות בקרה ופיקוד, מיזוג, מערכות כירטוס, עבודת מתכת, ריפוד, טקסטיל, תאורה, אלומיניום, חלונות, זכוכית ועוד.
 
יו"ר מטה כחול-לבן מדגיש כי התעשייה הישראלית הינה תעשייה איכותית הנאבקת קשות מול מתחריה בחו"ל וכי הזרמת עבודות בהיקף של מאות מיליוני דולרים יכולה להוות מנוף חשוב ביותר לצמיחת התעשייה, הן בארץ והן בחו"ל.
 
מדובר במכרז ההצטיידות של רכבת ישראל לאספקת עד 671 קרונות נוסעים במשך 10 שנים שניתן יהיה להפעיל בעתיד באמצעות חשמל. 86 קרונות בהיקף של כ-700 מיליון שקל הוזמנו כבר עכשיו. חברת סימנס אמורה לספק את הציוד החל מאוגוסט 2007.