50 נציגים אירופיים יגיעו לפגישה רשמית של האיחוד בישראל

עד כה זכתה ישראל בתוכנית ניידות החוקרים של תוכנית המסגרת השביעית ב-94 מלגות הצטיינות בסך של 10.7 מיליון אירו, ביניהן 33 מלגות למימון השבת חוקרים מארה"ב לישראל


00:00 ,01.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

עד כה זכתה ישראל בתוכנית ניידות החוקרים של תוכנית המסגרת השביעית ב-94 מלגות הצטיינות בסך של 10.7 מיליון אירו, ביניהן 33 מלגות למימון השבת חוקרים מארה"ב לישראל
 
פגישה רשמית של האיחוד האירופי תתקיים לראשונה בישראל ומחוץ לגבולות האיחוד. הפגישה, שהיא חלק מן הפעילות בתוכנית המסגרת השביעית למחקר ופיתוח של האיחוד האירופי, תתקיים מחר בתל אביב ומגיעים אליה כ-50 נציגים רשמיים ממדינות אירופה, כך מסר מרסל שטאון, מנכ"ל ISERD.
 
שטאון מציין כי קיום הפגישה בישראל הוא אירוע תקדימי שכן פגישות שכאלה בדרך כלל מתקיימות בבריסל, או לעיתים באחת מבירות האיחוד, וזאת הודות לכך ש-ISERD- המינהלת הישראלית נבחרה להיות מובילת הרשת האירופאית לניידות חוקרים (מלגות מארי קירי).
 
לפגישה בישראל מגיע גם ראש היחידה האחראית על תחום ניידות חוקרים בנציבות האיחוד האירופי, מר ג'ורג' בינגן, שגם יקיים מפגש עם נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פרופ' מנחם יערי.
 
יצוין כי עד כה זכתה ישראל בתוכנית ניידות החוקרים של תוכנית המסגרת השביעית ב-94 מלגות הצטיינות בסך של 10.7 מיליון אירו, ביניהן 33 מלגות למימון השבת חוקרים מארה"ב לישראל. לצד הזוכים מן האקדמיה, זכו השנה לראשונה גם 4 חברות תעשייתיות ישראליות במלגות מארי קירי, בסך של 1.2 מיליון אירו. החברות הן: Biokeshev, CapsuTech, InSightec ו-Pronto Diagnostics.
 
מרסל שטאון, מנכ"ל ISERD, מדגיש כי היקף המימון להשבת חוקרים ישראלים מארה"ב וקיום הפגישה הרשמית בישראל מבטאים את ההכרה של גורמי המחקר האירופים בכך שישראל היא חברה שוות זכויות במרחב המחקר האירופי.
 
תוכנית המסגרת למחקר ופיתוח של האיחוד האירופי נוסדה בשנת 1984 מתוך כוונה להגדיל את כושר התחרותיות האירופי בתחומי המחקר והפיתוח. התוכנית מתחדשת מדי כמה שנים, כאשר התוכנית הנוכחית היא תוכנית המסגרת השביעית - תוכנית בת שבע שנים 2007-2013 שתקציבה הכולל הוא כ-50 מיליארד יורו. ישראל היא המדינה היחידה מחוץ לאירופה שלוקחת חלק בתוכניות אלה.